cossiemk1 Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 (edited) Har nettopp byttet motot i sierra`n, en 2,0 i ohc 90modMotoren var overhalt kort tid før jeg kjøpte den, men den har stått lagret i over ett år før jeg nå monterte den.Problemet nå er at jeg får litt trykk i kjølevannet etter en liten stund, og bilen koker... Kan dette være fordi termostaten har satt seg? Edited May 26, 2008 by cossiemk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 det kan det være. eller luft lås i systemet. prøv å sett bilen i oppover bakke å luft systemet da og se om det hjelper. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Har nettopp byttet motot i sierra`n, en 2,0 i ohc 90modMotoren var overhalt kort tid før jeg kjøpte den, men den har stått lagret i over ett år før jeg nå monterte den.Problemet nå er at jeg får litt trykk i kjølevannet etter en liten stund, og bilen koker... Kan dette være fordi termostaten har satt seg? Prøv med en annen termostat i første omgang. Bytt den i en oppoverbakke for da renner ikke så mye væske ut - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Ja, tester å bytte termostaten først.... Men gidder ikke mere i dag, får ta det i morra Takk for svar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts