Jump to content

Friske opp skinnseter


Guest Stianuno

Recommended Posts

vask grundig, kanskje forsiktig med skrubb.

Oxo kjøp inn noe skinnpleie, impregnering for å friske opp skinnet

får tak i det hos bil xtra eller mekonomen.

Er ingen trylle kunst.

 

Lykke til:)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Prøv dette fra Meguiars.

Mange av produktene for å rense og friske opp skinn funker bra, men dette produktet legger seg ikke kun på overflaten for å få skinnet til å se bra ut. Trekker seg godt inn og man slipper at skinnet blir glatt. Da er man ikke som en slengdukke når man kjører på svingete veier.

Fungerer som rens og oppfriskning, og kan anbefales sterkt.

 

Har et annet produkt på handen som er meget bra, og som vi har på arbeidet. Jeg har ikke brukt dette selv, men den andre klargjøreren som jeg arbeider ilag, har brukt dette noen ganger. Sist har han brukt dette på skinnsetene til BMW'n sin, og resultatet er helt rått!

Kan prøve å høre med han hva det heter.

Jeg vet det kan skaffes gjennom Nord-Norsk Bilpleie, men det er sikkert flere som fører dette produktet.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Guest Stianuno

Jo takk for tipset :lol: jeg vet selv at meguiars er et kjempeprodukt, jeg bruker kun det når jeg polerer bilen... men jeg er ganske ny på dette med skinnseter :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Prøv produktet fra Meguiars ;)

Skal selv få han jeg arbeider med til å ta inn dette, siden det har fått mye skryt, og funker utmerket.

 

Jeg anbefaler å være nøye med hva du renser skinnet med!

Vet at det er produkter der ute som gir gode resultater, men så begynner folk å bi dårlige i bilene osv. Det har vist seg at noen av produktene som renser går inn i skinnet, og etter en stund kan det bli mugg på innsiden av skinnet.

 

Derfor anbefaler jeg Meguiars!

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Meguiars, litt til Meguiars, kanskje til og med enda litt mer Meguiars.

 

Super produkter. Ellers har jeg lest mye varmt om SWISSVAX. Har enda ikke fått prøvd disse. Men ja. Vi har forresten rabatter hos SWISSVAX NORGE også hvis du hadde vært klubbmedlem... :)

 

mvh

Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest Stianuno
Meguiars, litt til Meguiars, kanskje til og med enda litt mer Meguiars.

 

Super produkter. Ellers har jeg lest mye varmt om SWISSVAX. Har enda ikke fått prøvd disse. Men ja. Vi har forresten rabatter hos SWISSVAX NORGE også hvis du hadde vært klubbmedlem... :)

 

mvh

Arne

 

 

 

Joda har melt meg inn som medlem men d tar sikkert noe tid... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd Swissvax, og er ikke så fornøyd som jeg er med Meguiars og Cartec sine produkter.

Grunnen til at jeg anbefaler Meguiars, er at jeg har erfaringer med dems produkter, og er meget fornøyd.

Er noe annet jeg vet er meget bra, men husker ikke hva det heter, og det vil jeg si er like bra som Meguiars, men det som skiller mye av produktene er at de som er virkelig gode ikke gir skinn som er så glatt at man føler seg som en slengdukke + at de er skånsomme mot skinnet, mugg på undersiden er den største faren med enkelte produkter.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på Meguiars bølgen her jeg også, men jeg har et aldri så lite kjerring råd på lur her! :P

Hvis du smører inn setene med skokrem så er det veldig bra for setene, blir skikkerlig fine også. Selvfølgelig veldig viktig å tørke godt av igjen!

Dette er bra hvis setene har vært ubehandlet lenge og til og med begynner og slå sprekker.

Motor uten turbo SUGER!

Link to comment
Share on other sites

Guest Stianuno
Henger meg på Meguiars bølgen her jeg også, men jeg har et aldri så lite kjerring råd på lur her! :P

Hvis du smører inn setene med skokrem så er det veldig bra for setene, blir skikkerlig fine også. Selvfølgelig veldig viktig å tørke godt av igjen!

Dette er bra hvis setene har vært ubehandlet lenge og til og med begynner og slå sprekker.

 

 

Ja mener du og smøre skokrem først da og så behandle med meguiars? Foresten, jobber du på Haukebø og Rødseth?

Link to comment
Share on other sites

Ja mener du og smøre skokrem først da og så behandle med meguiars? Foresten, jobber du på Haukebø og Rødseth?

 

Nei, nei hold disse adskilt, bare skokrem. Husk å tørke setene godt etterpå slik at du ikke får klærne full etterpå!

 

Ja jeg jobber på H&R.

Motor uten turbo SUGER!

Link to comment
Share on other sites

Guest Stianuno
Nei, nei hold disse adskilt, bare skokrem. Husk å tørke setene godt etterpå slik at du ikke får klærne full etterpå!

 

Ja jeg jobber på H&R.

 

 

 

ja sjønner, takk for tips :lol:

syntes det var noe kjent med t-forden sjø....

 

Går for skokrem på fram setene først og meguiars bak...

begynner og bli noe "sprekker" på framsetene, funker på marsstøvler så jeg tror d blir bra...

Link to comment
Share on other sites

holder med de andre jeg meguair er helt sinnsykt rått!!!

har alltid brukt autoglym med et tilfredstillende resultat men etter å ha brukt meguiar så sier jeg bare ALDRI MERE AUTOGLYM!!!!!!! :lol:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...