Jump to content

El prob med 88cosworth


JHs86vinge

Recommended Posts

Har prøvd å søkt etter dette spm men fant ikke noe ut..

Har noe tull med elektriske på min 2wd.. Turtelleren var tydlig noe feil med, liksom som den viste kun halvparten av det egentlige turtallet, og ladelampa lyste, var ikke noe antydning til at bilen ikke lada for batteriet stod på over 13v når motoren var igang..

men så plutselig så kutta turtelleren ut, og ladelampa slokna, voltmeter står på 12v når bilen går, turteller helt død.. tok av kabelen fra dynamoen til batteriet og målte at på tomgang gir dynamoen ca 0,7v, og ved ca 2000omdr gir den ca 1.6v og da mer etterhvert som turtallet øker. jeg vet ikke hvordan dynamoen skal lade helt jeg.. Kan dette ha noen sammenheng med turteller..??

Men kan virke som at dynamoen lader nok til at den ikke tappes for strøm mens man kjører..

Har montert nye jordingskabler fra batteri til motor, og til kaross... ikke noe forbedring..

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette..

Link to comment
Share on other sites

Okei var det jeg trodde at den skulle lade mer enn det.. Var ute å kjørte en del i kveld, brukte lys og slik vanlig, voltmeteret bare sank mer og mer, lysa begynte å forsvinne, da jeg var hjemme begynte bilen å fuske og da virka det altså som den var tom for strøm.. men målte batteret og da viste multimeteret 11,7volt..???? hmm.. blir ikke helt klok på dette gitt..

Link to comment
Share on other sites

Joda fant ut at det var dynamoen som hadde tatt kvelden.. Fikk ny dynamo, da ladet den som det skulle.. og turteller funka igjen, eller, den viste kun halvparten av egentlige turtallet.... men nå i dag så kutta både turteller ut og tempmåleren ut ugje, men dynamoen lader som den skal.. Skjønner ikke en dritt jeg.. Noen som har peil.??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...