Jump to content

Billig 4-hjulskontroll i Drammen/Asker


KooPa

Recommended Posts

Har senket Mondeo'n og trenger en 4-hjulskontroll for å slippe å slite dekk.

Hvem gjør dette billig i Drammen/Asker området? Noen som vet ca hva det koster?

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

På mekonomen her tar dem pinadø 1500 for å vri litt på de 2 (!) skruene man får justert på sierra.. :blink: Selve kontrollen koster 1000, hvis de skal justere blir det som sagt ca 1500 kroner :) Men har hørt om verksteder som gjør det for ned mot 800

Link to comment
Share on other sites

På mekonomen her tar dem pinadø 1500 for å vri litt på de 2 (!) skruene man får justert på sierra.. :blink: Selve kontrollen koster 1000, hvis de skal justere blir det som sagt ca 1500 kroner :) Men har hørt om verksteder som gjør det for ned mot 800

hmm. det er kanskje fordi det koster litt å koble opp? også vis man eventuelt må ha folk i bilen som f.eks bmw e36 må ha 3 stykker på ca 70kg vær inni så koster dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trouble-maker

dere kan jo regne ut selv.. verksted pris 700-1000kr pr time.

En måling tar minst en time skal dette gjøre riktig og med alle målinger og av/på montering av apparat.

skal man begynne å justere så tar brått dette litt tid. på en sierra er det kun to stag.. som ofte er rustet fast.

Etter en justering (ikke måling, men justering) må bilen igjen gå gjennom en castersving kontroll for å dobbelsjekke at der er i mål. dette tar også tid. den siste testen er det MANGE som skipper. går forter og som oftest så er det rett uansett.. dere med for kan prise dere lykkelig over disse "billige" målingene.. der hvor jeg jobber (porsche) er en måling brått 3000,- + + .. porsche skal nemmelig cornervektes hver gang (di fleste).. vi har jo også raske målinger.. men det går uansett brått 2 timer fra du tar inn bilen til den er ute og prøvekjørt.. jeg skjønner ikke at verksteder klarer priser ned i 800,- for måling.. er jo nesten gratis... selv når jeg jobber svart så tar jeg minimum 1000kr for en måling.. men da er også alle mål der dem skal være.. ikke no rask måling for å blir fort ferdig.. dessuten gidder jeg ikke ta vanlige personbiler...

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg kontakt med Drammen Gummiservice og Mekonomen og hører på pris.

EDIT: Fant ut at Drammen Gummiservice er en del av Mekonomen kjeden.

 

Omtrent alt er byttet så burde ikke være noe fastrustet her i gården.

 

Men er det bare meg, eller er det kun styrestagene som det er mulig å stille på?

Edited by KooPa

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...