Guest 2wdCosworth88 Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Hei... Trenger noen tips og hjelp jeg.. Ak byttet turbo på bilen min til en Inovative turbo, etter det begynte bilen å kutte plutselig når jeg passerer 1,5 bar i ladetrykk.. Jeg skjønner ikke hvorfor..Ladet jo 1,5 bar med den gamle turbo`n, det var en orginal t3 turbo og det funka, men tenkte jeg skulle bytte turbo før den ble ødelagt... Er AR 48 comp-hus på denne turbo`n jeg har nå, men nå kutter den på 1,5bar... Oppsettet på motoren er: 400+chip fra Jenspeed3bar mapgrå dyser500ic3"eksos200blokk med 2wd toppinnsugs spacergrp A toppakning Har justert bensin trykket så den får i hvertfall nok, så det er nok ikke det som gjør at den kutter.. Noen som kan ha noen tips??? På forhånd TAKK....
Kverna Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Gamle plugger ? 1.5bar på en turbo er ikke nødvendigvis 1.5 på en annen Min fotoblogg
Guest 2wdCosworth88 Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Har prøvd å bytte plugger oxo.... Hmmm.. Nei, det vet jeg... Men skal vel klare å gå på samme trykk som før??? Er jo ikke så stor forskjell på de turboene....
s10an Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 den leverer sikkert en godel mere luft enn den gamle. hvilket plugg åpning kjører du med? prøv 0.6mm. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Guest 2wdCosworth88 Posted August 26, 2008 Posted August 26, 2008 Tror det er 0,8mm jeg kjører på... Champion plugger.....
RS 1000 Posted August 26, 2008 Posted August 26, 2008 Tror det er 0,8mm jeg kjører på... Champion plugger.....Det er faktisk enkelte nye datasprut som ikke tåler mer enn 0,5 mm pluggåpning nå ladetrykket blir såpass høyt som 1,5 BAR. Du bør prøve det samme. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest 2wdCosworth88 Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Nå har jeg prøvd mange forskjellige typer plugger med åpning på 0,6mm og 0,5mm... Men oppfører seg helt likt... Kutter rett og slett på ak 1,5bar turbotrykk... Har sett over alle mulige følere og tenning, men blir ikke bedre.. Kan det være MAP sensoren som tuller tro?????Eller er det chippet????
Janna Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Sikker på at du ikke lader mer enn 1.5 no da? Dårlig måler kanskje?Min kuttet på 1.8, men da viste det seg at jeg ladet over 2 og da kuttet den pga sperr som var lagt inn i chip. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest 2wdCosworth88 Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 ja, har prøvd 2 forskjellige målere..... Skal prøve annen map sensor i dag...
Ronny Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 "Har justert bensin trykket så den får i hvertfall nok, så det er nok ikke det som gjør at den kutter." Har ikke justert på FOR MYE nå da?.. Regner med at du IKKE har BredbandsLambda..? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest 2wdCosworth88 Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Har lambda måler, den fikk ikke FOR mye nei, men er like dan uansett hvordan jeg justerer bensintrykket...
Guest 2wdCosworth88 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Det var chippet mitt som ikke ville at bilen skulle gå ordentlig...... Så nå blir det ny chip....... Takker for mange gode svar:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now