Jump to content

Bremsetreff TEF 30 aug., Her kommer resultatene.


351RS

Recommended Posts

Jaja, så var dagen over, å alle var fornøyd.

 

Vel så ille var det vel ikke.

 

Dagen starta med knallvær, å jeg kom opppover kl 0955 å trodde jeg var sein. Men jeg var faktisk først. Etter ca 3 minutter kom et par biler til å dermed var vi igang. Vi var vel 10 biler som skulle bremse, men det endte med 6 til slutt, det ble endel frafall som: bortreist, mangla rødskilt, dårlig råd !!osv. Å Løkka Preformance var så uheldig å ha bunnpanna full av E85 på nystarta motor, så da var det for risikabelt å teste den. Men gutten skal ha ha for innsatsviljen hvertfall, da han ikke hadde sovet natta før pga av skruing for å bli klart.

Jeg får bremsepapira etterhvert, så foreløpig så blir det bare talla som ble oppnådd på hver enkelt.

 

RS|Stian 2wd -88 cossie sedan

193 hk

269 Nm

 

351 RS -82 Granada 351 V8

355 hk

574 Nm

 

Christer2wd -?? Cossie 4wd sedan

244 hk

405 Nm

 

Kverna -8? Sierra IS turbo. Dagens overraskelse (kanskje mest for eiern)

218 hk

364 Nm

 

Ford GTD40 -8? Cossie vingebil. Dagens Værsting

406 hk

614 Nm

 

Pukkelrygg -05 Focus ST

242 hk

402 Nm

 

Ikke skyt meg om det ble en liten hest feil her å der. Det blir evt rettet når papira kommer.

 

Tenker Andre var meget fornøyd på tur hjem, da han etter mapping med Kjetil å Co plustelig hadde 100 Nm mer enn før, å det over et mye bredere område. Meget imponerende å bare fikle litt på dataen, så troller man fram en kraftigere motor. Tror enda den bilen har mer å by på, men det får bli en annen gang.

 

Ellers må vi bare få takke for de som møtte opp, det er alltid artig å møte likesinnede, å prate litt motor.

 

Det kommer vel en bilde/videotråd åsså etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var litt fjern på dette treffet, var i tåka etter en lang natt:) Etter litt fikling i dag så skal jeg bytte rådelager. men før jeg starter den igjen må jeg få tak i en chip som er lik andre planas sin, sånn at jeg får starta den uten og få bensin i olja. ikke så lett og flytte den ut og inn,opp ned bakkene her hjemme uten og starte den. bremser den i benk til vintern:)

Link to comment
Share on other sites

Var synd med motoren din Løkka. Men godt valg å ikke kjøre. Kunne blitt dyrt

 

Har sett på det i dag og det ser lyst ut. driver og tar av bunnpanna. ble ikke akkuratt kjørt så mye på tomgang, men alikavel skal jeg se over dette. kjetil lager en chip til meg nå som jeg kan kjøre på. så forhåpentligvis så ordner det seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var litt fjern på dette treffet, var i tåka etter en lang natt:) Etter litt fikling i dag så skal jeg bytte rådelager. men før jeg starter den igjen må jeg få tak i en chip som er lik andre planas sin, sånn at jeg får starta den uten og få bensin i olja. ikke så lett og flytte den ut og inn,opp ned bakkene her hjemme uten og starte den. bremser den i benk til vintern:)

 

Hvorfor skjer det i grunnen ?...

Er det noe ein må regne med hvis ein bytter til E85....eler pleier det gå "smertefritt" ?

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk nyheter for meg. Hmm ser ikke helt greia med det, men ok :)

 

Jeg meeeener at den kurva som kommer opp NÅR du kjører et pull, er den faktiske "jobben" som bilen belaster rullende med. På min mener jeg det vår opp mot 300 hk. SÅ fort pullet er over, så regnes det om til motoreffekt.

Skal du får med deg hjuleffekt så må du da altså se når pullet foregår.

 

 

detta her var flotte tall for joker nord, masse fine vrenge i vridde tall her

 

At det var????

Link to comment
Share on other sites

Jeg meeeener at den kurva som kommer opp NÅR du kjører et pull, er den faktiske "jobben" som bilen belaster rullende med. På min mener jeg det vår opp mot 300 hk. SÅ fort pullet er over, så regnes det om til motoreffekt.

Skal du får med deg hjuleffekt så må du da altså se når pullet foregår.

 

 

 

 

At det var????

Ja min toucha vel akkurat 180hk streken hvis jeg husker riktig, men hadde jeg visst det skulle jeg spurt spessielt etter hjulhester-papir.

 

Tror bare Stian er full jeg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skjer det i grunnen ?...

Er det noe ein må regne med hvis ein bytter til E85....eler pleier det gå "smertefritt" ?

 

Det skal gå smerte fritt, nå brukte jeg bare org chip for og flytte den av og på hengeren. men det var nokk til og fylle opp med e85, har jo 1300 cc dyser, så fikk jo sikkert 5 ganger så mye som han skulle. jeg er jo helt idiot/tjukk i hue som gjorde dette, skulle bare fått kjetil til og hjulpet meg med denne chippen med en gang....

 

men men jeg som dreit meg loddret ut,' jeg tenkte at det ikke gjorde noe at den startet litt. gikk heldigvis ikke utover noen lagere alt var Ok da jeg tok den opp i dag. har fått kjetil til og lage chip nå men nå er det vanskelig og starte den. har justert på co skruen men gikk tom for batteri akkuratt i det den begynnte og starte. så må prøve igjen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Det skal gå smerte fritt, nå brukte jeg bare org chip for og flytte den av og på hengeren. men det var nokk til og fylle opp med e85, har jo 1300 cc dyser, så fikk jo sikkert 5 ganger så mye som han skulle. jeg er jo helt idiot/tjukk i hue som gjorde dette, skulle bare fått kjetil til og hjulpet meg med denne chippen med en gang....

 

men men jeg som dreit meg loddret ut,' jeg tenkte at det ikke gjorde noe at den startet litt. gikk heldigvis ikke utover noen lagere alt var Ok da jeg tok den opp i dag. har fått kjetil til og lage chip nå men nå er det vanskelig og starte den. har justert på co skruen men gikk tom for batteri akkuratt i det den begynnte og starte. så må prøve igjen i morgen.

 

 

Vet ikke om du er klar over det, men Fredrik stilte ned fueltrykket ditt før han starta opp etter oljeskiftet. Vet ikke om det har noe å si.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om du er klar over det, men Fredrik stilte ned fueltrykket ditt før han starta opp etter oljeskiftet. Vet ikke om det har noe å si.

 

jo da,, jeg vet,, jeg gjorde det selv et par ganger, hehe,, men det ble aldrig lavt nok, fikk det ikke lavere en 2,0 enda så åpna den for mye.. men samma,, det var åpnings tiden på dysene som var problemet så klart:=) neste gang så skal jeg ta meg mer tid, og hilse på dere andre, jeg var helt i ørska.

 

skal ikke skje igjen dette her. får se om kjetil kansje får hjulpet meg med chippen før helgen.

Link to comment
Share on other sites

Det skal gå smerte fritt, nå brukte jeg bare org chip for og flytte den av og på hengeren. men det var nokk til og fylle opp med e85, har jo 1300 cc dyser, så fikk jo sikkert 5 ganger så mye som han skulle. jeg er jo helt idiot/tjukk i hue som gjorde dette, skulle bare fått kjetil til og hjulpet meg med denne chippen med en gang....

 

men men jeg som dreit meg loddret ut,' jeg tenkte at det ikke gjorde noe at den startet litt. gikk heldigvis ikke utover noen lagere alt var Ok da jeg tok den opp i dag. har fått kjetil til og lage chip nå men nå er det vanskelig og starte den. har justert på co skruen men gikk tom for batteri akkuratt i det den begynnte og starte. så må prøve igjen i morgen.

 

Oki - høres greit ut at dette ikkje er "rutine" ved overgang til E85...

Vurderer litt å gå over sjøl - siden eg har sett kordan det funket på ein annen motor... men prøver å sette meg mest mulig inn i tingene før eg tar skrittet :)

Link to comment
Share on other sites

Oki - høres greit ut at dette ikkje er "rutine" ved overgang til E85...

Vurderer litt å gå over sjøl - siden eg har sett kordan det funket på ein annen motor... men prøver å sette meg mest mulig inn i tingene før eg tar skrittet :)

 

Vel i dag har jeg prøvd bilen med en chip som fungerer. Og det var noe helt annet. Fy steike **** det går. e85 er og anbefale......

 

 

Men skruen på kompressor hjulet mitt har skrudd seg ut, da den ikke er lings men høyre gjenga. :S dro og henta ny turbo hos en kompis i natt. så blir fortsatt i orden til helga:D:D

Edited by Løkka preformance
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Create New...