Ford-master Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Tempratur nåla i bilen min går bare svidt opp på instrumentet i bilen. Det blåser varmt, har sjekka instrumentet. Hørte det var en Temp. føler og en Temp. giver!? Hvilken av disse kan det helst være da? Har jordet ledningen til den ved termostathuset og da går nåla i bilen rett opp på max.
Cosworth Racing1 Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Tempratur nåla i bilen min går bare svidt opp på instrumentet i bilen. Det blåser varmt, har sjekka instrumentet. Hørte det var en Temp. føler og en Temp. giver!? Hvilken av disse kan det helst være da? Har jordet ledningen til den ved termostathuset og da går nåla i bilen rett opp på max. Du må bytte temp føleren din. Står skrudd rett ved oljepeile-pinnen din. Har byttet mange ganger pga slike problemer.. Koster noen hundre kroner hos Ford. Tempføler/giver er vel samme saken. Er ingen andre følere på temperaturen på motoren ihvertfall 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
OleK Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 ser du skriver at du har jordet ledningen ved termostathuset, da har du ihvertfall en 2wd-topp. sensoren som sitter på høyre siden av toppen, helt fremme foran turbo er den som går til instrumentet ditt. bare å handle ny på ford, koster 150kr eller noe. bare pass på å få riktig farge på plastikkringen som sitter på. Cosworth!
Ford-master Posted September 3, 2008 Author Posted September 3, 2008 Er det forskjellig farge sier du? hva er forskjellen på dem? Har sett under ifra at det sitter en føler helt bak på toppen mot torpedoveggen med blå kontakt + at jeg har en liten føler foran på toppen ved turboen.
FrodeH Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Er den føleren foran på toppen turboside du trenger å bytte, den går til instrument. Den som står i bakkant innsug side og er blå er den som går til ECU.
sormbroen Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Er det forskjellig farge sier du? hva er forskjellen på dem? Har sett under ifra at det sitter en føler helt bak på toppen mot torpedoveggen med blå kontakt + at jeg har en liten føler foran på toppen ved turboen. det sitter en O-ring ytterst på følern som indikerer omen. på cosworth er den som regel svart Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk.
Recommended Posts