RS|Stian Posted September 17, 2008 Author Posted September 17, 2008 250% mer anleggsflate hørtes mye ut, vil ikke da foringen butte mot den 'klossen' der du vanligvis setter støttebukken under (se bilde nedenfor for nærmere forklaring)? FordClubNorway.no
Guest TorYngve@Racefix Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 @kimosabi: Alt kan forbedres, og jeg er av den oppfatning at vanlige polyforinger har litt liten anleggsflate mot rammevangene.@fordgutten: Mine foringer er sylindriske så det sveises inn en rørbit som gjør hullet i traversen parallellt istede for konisk. Siden forsterkes det med en 3mm platebit over og under. Foringene ser ut som oversizede ytre stab stag foringer foran.@RS Stian: Foringen dekker omtrent helt ut til "klossen" der ja.
kimosabi Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 @kimosabi: Alt kan forbedres, og jeg er av den oppfatning at vanlige polyforinger har litt liten anleggsflate mot rammevangene. Jeg ser den. Min oppfatning er at man tjener minimalt på dette hvis man bruker bilen på gata og helgeturer på bane. Sammen med diffopphenget så er det jo disse foringene som holder hele bakstillinga på plass så jeg skjønner prioriteringene dine. Men som du sier selv. Det blir jo skrudd/pressa på plass så de sitter godt vanlig polyforinger også. Anleggsflate eller ei. Men jeg kjøper gjerne lagre til bærearmene hvis du skulle begynne å lage disse også.#hint# Sierra XR4i
Furre Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hva er fordelen med poly diffoppheng? bytta ikke på min bil da den orginale var i rimelig grei stand, vil jeg hente noe på å bytte dette her? Tor yngve: Har jeg noe å hente på å bytte til dine foringer bak? eller bør jeg vente til du får gang på omsveising av hele bakstillinga? 88 Sierra cosworth 2-wd
Kverna Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hva er fordelen med poly diffoppheng? bytta ikke på min bil da den orginale var i rimelig grei stand, vil jeg hente noe på å bytte dette her? Tor yngve: Har jeg noe å hente på å bytte til dine foringer bak? eller bør jeg vente til du får gang på omsveising av hele bakstillinga?Hvis du søker på gr.a diffoppheng vil du nok finne noen suksesshistorier ang. bytte til denne. Gir visst en helt annen balanse og kjørefølelse Min fotoblogg
Guest TorYngve@Racefix Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 @Furre: Når du drar på vil hele bakakselen/bakstillingen din forsøke å vri seg om hjulenes akse, akkurat som en motor vil vri seg mot dreieretningen når man ruser den opp. Dette fører til dårlig stabilitet og grep. Bakstillingen er opphengt som et triangel mot karosseriet, med de 2 store foringene i traversen samt diff opphenget. Da ser man at selv om man har gromme traversforinger så vil bakstillinga bli ustabil. Et skikkelig diffoppheng vil dermed redusere svingninger og føre til bedre grep, særlig under akselerasjon.Når bakstillingene mine blir klare vil de ha disse foringene som standard.
Furre Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Då må du få gang Tor yngve, eg trenge bedre grep 88 Sierra cosworth 2-wd
Kverna Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 Spurte tabetha på passionford hva han mente, Hi Matey,Sorry for the delay in getting back but been on holiday.The trailing arm bushes(inner + outer), are the ones you refer to, some leave them in, and prefer the std "cossie" type rose joints bushes that should apparently be in there to start with(on a cossie).There are lots of horror stories of harshness/vibration etc with some poly bushes, the only ones imo that could cause this is the beam bushes, certainly this was the case when I used powerflex ones, I now use superflex/deflex.Some people fit solid(alloy) mounts there and this seems ok but a poly bush they say causes vibration!!.I personally would change the lot, beam, inner/outer trailing arm bushes.I have on all my/mates sierras, never yet had a problem(apart from powerflex beam), on every single car I have done it has always been a vast improvement.The major important one though is the DIFF MOUNT/HANGER, mc2racing sell these as does mike r, and they do make a world of difference, as I have just made one for myself.Hope this helps,tabetha Min fotoblogg
Guest TorYngve@Racefix Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 Var ikke så mye nytt der egentlig, er enig i at dersom lenkarm foringene fra før er ok og slarkfrie så bytter jeg dem ikke. Det viktigste er å få bakstellet til å henge ordentlig fast i karosseriet.
Guest Planas Posted October 4, 2008 Posted October 4, 2008 Komplett sett koster 4290,-kr På Face Alle foringer i forstilling og bakstilling, støtdempertopper er også inkludert ! Varenr: 101470 Tilgjengelighet: 3 stk. Tilbudspris Inkl. mva4.290 ,- Eks. mva.3.432 ,-
Peder`n Posted October 4, 2008 Posted October 4, 2008 (edited) Her snakker vi vanligvis om dritgamle foringer....da spiller det ikke så mye rolle hvor stive dem er originalt....hvor godt gjør dem jobben NÅ?... Jeg har ikke sett noe til dissa foringene det er bilde av lenger opp her da...byttet ikke selv på bakstillinga mi nå...merket bare at bilen ble som en gokart i forhold til de gamle foringene... Peder Edited October 4, 2008 by Peder`n
Recommended Posts