Jump to content

2.0 16V Cosworth motor m/gir og "tilbehør" selges


KIB

Recommended Posts

Da har jeg bestemt meg, jeg vil selge min 2.0 16v Cosworth motor med tilbehør!

 

Motoren ser ut til å være komplett med girkasse, styrenhet, ledningsnett, givere, innsug, eksosmanifold, turbo, intercooler, starter, dynamo osv.

Motoren har en 205 blokk og har 85 stemplet på siden, så den er nok fra 85-86. Jeg kjenner ikke til så mye av historien til motoren, den fulgte med på en Capri jeg kjøpte...

 

Men det jeg vet er at motoren ble tatt ut av Capri’n i 1998 og har stått lagret siden. Forrige eier sier den var i god stand da den ble tatt ut.(noe jeg ikke kan bekrefte). Motoren ble tatt ut fordi Capri’n skulle pusses opp, og den skulle tilbake i bilen uten modifiseringer, så det kan jo tyde på at den var i ok stand.

Som så ofte skjer ble Capri’n aldri pusset ferdig opp, og derfor er nå bilen solgt til meg i deler.

 

Ellers kan jeg si at motoren ikke står fast, og når jeg tørner motoren (med skralle) virker det som kompresjonen er ok.

 

Det er noe galt med wastegate ventilen/overføringen så turboen den må nok overhales..

 

Gjelder det samme for girkassa som for motoren. Skal være i god stand, men jeg har ikke mulighet til å sjekke det.

 

Har også motorfester, girkassetravers, rustfri eksos (3” tror jeg), intercooler rør og mellomaksel tilpasset Capri. Siden jeg ikke har tatt ut motoren selv kan jeg ikke garantere noe, men det ser ut som det meste som skal til for å sette denne motoren i en Capri følger med.

 

Se også http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=43730&hl=

 

Ønsker å understreke at jeg IKKE kjenner tilstanden til motoren, vet kun det jeg ble fortalt av forrige eier. Jeg har kun tørnet den med skralle, og har derfor forsøkt å være så ærlig som mulig. Men i følge forrige eier var motoren i god stand når den ble tatt ut!!

 

I første omgang er jeg ute etter å selge alt samlet, men er det stor interesse for enkelte deler kan jeg vurdere å dele det opp. Men det hadde vært veldig gøy om dette ble solgt samlet og havnet i en Capri igjen!!

 

Er det noen som er interessert er det bare å komme med bud!

 

På PM, mail eller telefon

 

Mvh

Knut Inge Berge

Knut.inge.berge@online.no

90724483

 

IMG_2275.jpg

 

IMG_2274.jpg

 

IMG_2273.jpg

 

IMG_2354.jpg

 

IMG_2355.jpg

 

IMG_2352.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut som det kan ta noe tid før han som har lagt inn bud på 25.000kr kan hoste opp penger :rolleyes:

 

Budet står fremdeles, og jeg har ikke veldig hast med å selge dette, men er det noen som vil gi det samme og kan betale innen rimelig tid vil jeg la budet gå over til denne personen.

 

Er det andre som er interessert og har penger vil jeg vurdere et noe lavere bud også!!

 

Hilsen Knut Inge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...