Jump to content

Problemer med RST


sonmic

Recommended Posts

Har et lite porblem med min RST, jeg får ikke alt utav den, den skal jo ha et turbo kick, det pleide den. Effekten er bånn i bøtta. Jeg klarer ikke og akse fra en Honda Accord 100hk. Har gått over med start gas i hele motoren. Finner ikke noen lekkasjer? så kan det være:

 

- Luft mengde måler

- Turbo/acurator

- Bensin tilførsel

- Clutch

- Tenning

 

Visst noen kommer på noe si ifra takk :)

 

PS:

Motoren er trimmet.

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Det første du bør gjøre er å legge ut komplett liste over hva som er gjort med bilen.

Ikke så lett å vite hva som er gjort når du bare skriver at den er trimmet.

Har det blitt gjort noen forandringer motormessig i det siste?

Lenge siden du byttet enkle tenningsdeler som plugger, rotor, fordelerlokk etc.?

 

Har du oversikt over hvor mye turbotrykk du har kjørt med tidligere, og hvor mye du lader nå?

 

Merker du om den slurer når du gir max? Mye turtall uten særlig effekt? Har du kontrollert clutchen på høye gir og mye gass, i lav fart?

 

Viss du kommer på noe som har blitt forandret på i det siste, hadde det vært fint om du skrev det også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det første du bør gjøre er å legge ut komplett liste over hva som er gjort med bilen.

Ikke så lett å vite hva som er gjort når du bare skriver at den er trimmet.

Har det blitt gjort noen forandringer motormessig i det siste?

Lenge siden du byttet enkle tenningsdeler som plugger, rotor, fordelerlokk etc.?

 

Har du oversikt over hvor mye turbotrykk du har kjørt med tidligere, og hvor mye du lader nå?

 

Merker du om den slurer når du gir max? Mye turtall uten særlig effekt? Har du kontrollert clutchen på høye gir og mye gass, i lav fart?

 

Viss du kommer på noe som har blitt forandret på i det siste, hadde det vært fint om du skrev det også.

 

Trubo trykket er det samme som før 0.7 siden jeg ikke har chip.

 

Den virker ikke som den slurer når jeg har høyt gir med lav fart.

 

Den funket fint til bensin pumpen røyk. Da satt jeg i en kraftigere pumpe og monterte en bailey oil swirl pot. Etter dette tror jeg problemene startet. Skiftet også toppakkningen. Der toppen fikk en overhaling. Skiftet dyse holder manofoilen. Ny fordeler enhet. Den lille svarte bensin måler tingen (kommer ikke på navnet) bensin regulator?. Tennplugger og ledninger skiftet for 4måneder siden.

 

Trim på bilen:

Trim kam

Portet innsug, utblås og turbo

K&N filter

Oppborret blokk

Smidde lav komp stempler

Høvlet topp

Forsterkete ventiler

Effekt anlegg

"fast road" clutch

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Er tenninga justert?

Prøvd å vri på fordeleren?

Varierer litt hvordan disse skal stå, merkinga er forskjellig. Min gikk som en dass etter overhalling, til jeg justerte meg fram på fordeleren.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Er tenninga justert?

Prøvd å vri på fordeleren?

Varierer litt hvordan disse skal stå, merkinga er forskjellig. Min gikk som en dass etter overhalling, til jeg justerte meg fram på fordeleren.

 

Skal prøve dette :)

 

Men den fusker og smeller ikke da...

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Skiftet du toppakningen før desse problemene begynte?

 

Hvor mange grader fortenning har du justert tenninga til da?

Viss du har justert den til 0 grader blir den naturlig nok daff ja.

 

Hvor mye er toppen høvlet?

Dette virker jo inn på kompresjonen, så er viktig å ikke høvle for mye.

Hvilken komp. er stemplene for?

Hva mener du med forsterkede ventiler?

Ble dette gjort når toppen var av? Før problemene begynte?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Skiftet du toppakningen før desse problemene begynte?

 

Hvor mange grader fortenning har du justert tenninga til da?

Viss du har justert den til 0 grader blir den naturlig nok daff ja.

 

Hvor mye er toppen høvlet?

Dette virker jo inn på kompresjonen, så er viktig å ikke høvle for mye.

Hvilken komp. er stemplene for?

Hva mener du med forsterkede ventiler?

Ble dette gjort når toppen var av? Før problemene begynte?

 

Alt trimmen ble satt på før jeg ble eier av bilen. På et verksted. Problemene begynnte etter at jeg skiftet ut bensin pumpen, fordeler enheten og satt på en swirlpot'en til oljen. Forserkede ventiler, kan tenke meg at det er forsterka ventil fjærer. Porblemene var før toppen ble tatt av. Stemplene tror jeg har 8:1:1 eller noe sånt.

 

*edit*

Tenningen er 12grader :)

Edited by sonmic

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at det er en xr3i bensinfordeler, den er jo helt annerledes..

Fungerer motsatt vei, spjeldet går oppover.

Og du kan heller ikke bruke denne nei.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Har n RST bensin fordeler liggende vis du vil prøve om det hjelper :)

Har også en til, kanskje jeg kan prøve den :)

 

Tviler sterkt på at det er en xr3i bensinfordeler, den er jo helt annerledes..

Fungerer motsatt vei, spjeldet går oppover.

Og du kan heller ikke bruke denne nei.

 

Jeg blir bare mer og mer forvirret av denne bilen. Men det er en rst fordeler. Når jeg trør ned pedalen får jeg trykk i motoren, men jeg får ikke noe kick eller noe som bygger opp til et kick. Er akkoratt som en normal suge motor. synes jeg da. skal se på den mer senere, når jeg går hjem fra jobb.

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Har også en til, kanskje jeg kan prøve den :)

 

 

 

Jeg blir bare mer og mer forvirret av denne bilen. Men det er en rst fordeler. Når jeg trør ned pedalen får jeg trykk i motoren, men jeg får ikke noe kick eller noe som bygger opp til et kick. Er akkoratt som en normal suge motor. synes jeg da. skal se på den mer senere, når jeg går hjem fra jobb.

Hvor mye turbotrykk kjører du da? Faller nålen på målemeteret mye når den er kommet opp i trykk?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Utrolig vanskelig å si når man ikke er ved bilen.

Ingen mekanikere i nærheten som du kjenner til som kan se på den?

 

Fikk kontakt med en igår som har holdt på me Cossier og RST'er i 10 12 år. Så skal la han få se på bilen, koste hva det måtte koste :P

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...