Jump to content

Annerledes (inline) blow off valve !


351RS

Recommended Posts

Ja, og med de små skruene, tror du ikke rørene blir lett presset av dumpen ved 1,5-2,0 bar turbotrykk?

Må jo ofte til med t-band klemmer for å få slanger til å holde seg på plass, når vanlige slangeklemmer ikke klarer jobben..

Så litt spinkelt ut spør du med :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, og med de små skruene, tror du ikke rørene blir lett presset av dumpen ved 1,5-2,0 bar turbotrykk?

Må jo ofte til med t-band klemmer for å få slanger til å holde seg på plass, når vanlige slangeklemmer ikke klarer jobben..

Så litt spinkelt ut spør du med :)

 

blir jo samma prinsippet som på en rfl dump da, bare at den er pinglete i forholdt.. Så tror den burde og klare jobben rimelig greit... :)

Link to comment
Share on other sites

burde ikke vøre noe prob med å holde ville jeg tro men... røra sitter jo litt i spenn mellom innsug og intercooler også, og med 4 umbracoskruen som kanskje er spisse som holder fast røra.. Eringenting jeg veit.. men ser ikke noe grunn til at det ikke skal holde. og hvis det ikke holder eller blir tett går det jo an å modifisere som Anders sier...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alle dumpventiler kan dra in drit.. med mindre de har påmontert et filter. Men det er sjelden noe problem på en bil i fart..

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Alle dumpventiler kan dra in drit.. med mindre de har påmontert et filter. Men det er sjelden noe problem på en bil i fart..

Men en BOV er ikkje ein dump då ?....

Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt....

Link to comment
Share on other sites

Men en BOV er ikkje ein dump då ?....

Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt....

Dette er en dumpventil..den åpner med vacuum og en fjær holder den lukket ellers.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Men en BOV er ikkje ein dump då ?....

Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt....

 

 

 

Her snakker du om en pop of valve. brukt f.eks på bmw2002t. denne er brukt istedenfor wastegate.

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Her snakker du om en pop of valve. brukt f.eks på bmw2002t. denne er brukt istedenfor wastegate.

 

Om det stemmer vet ikkje eg - har ikkje sånn peiling.. men kjapt saksa fra wikipedia : Blowoff valves are sometimes incorrectly called dump valves because they serve a similar function, but they are very different solutions to the same problem.

Link to comment
Share on other sites

vet godt hva en wastegate er da.

men, på noen gamle biler har du istedefor wastegate en "overtrykksventil" som slipper ut luft etter nådd maks ladetrykk, stede for en wastegate som slipper eksos forbi turboen for å regulee ladetrykket.

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

vet godt hva en wastegate er da.

men, på noen gamle biler har du istedefor wastegate en "overtrykksventil" som slipper ut luft etter nådd maks ladetrykk, stede for en wastegate som slipper eksos forbi turboen for å regulee ladetrykket.

 

 

Hehe, var ikke sånn ment, var bare for opplysning. Jeg visste faktisk ikke selv forskjellen mellom dump å BOV, hehe.

Ei heller at en BOV venter ut i friluft, mens en compressor bypass valve (CBV) venter tilbake til innlet på turbo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...