Jump to content

Min Ford Sierra 87mod


SierraStian

Recommended Posts

prøvde med ett annet panel i går. da vriket ingenting, men når jeg skrudde på lysene spratt bensinmåleren opp på 60l (har egentlig ca 10) og temp. måler på fullt (kald motor). så dette var lite vellykket... :( Lurer da på hvor problemet kan være. Er nok ikke hos bensinmåleren i tanken, for allt i panelet er tullete.... :huh:

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

prøvde med ett annet panel i går. da vriket ingenting, men når jeg skrudde på lysene spratt bensinmåleren opp på 60l (har egentlig ca 10) og temp. måler på fullt (kald motor). så dette var lite vellykket... :( Lurer da på hvor problemet kan være. Er nok ikke hos bensinmåleren i tanken, for allt i panelet er tullete.... :huh:

Er to forskjellige instrumentpanel i Sierra.

På ene versjonen detter bensinmåleren ned på bunn når du skrur av tenningen og på den andre blir stående på samme plass.

Så du må sjekke om bensinmåleren på det gamle instrumentpanelet ligger på bunn eller ikke og finne et av samme type.

http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jada vet det. Mitt er av typen som står oppe hele tiden... den funker litt nå. viser ca 20 L når det er 40 osv..

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei! :)

 

Lenge siden oppdate nå :P Sierran tikker og går den. har ikke hatt ett eneste problem med den det første halvåret jeg har hatt lappen :P eller, er jo dette med bensintankmåler og at tanken leker da, men det er fikset :)

Har jo alltid hatt en stygg bagasjeluke.. Den har vert lakkert for ca 10-15 år siden. Og arbeidet var elendig! De som gjorde jobben (trolig lakkverksted) hadde bare maskert over sierra2,0CL/ford merket, vindu og spoiler! Så dette har så klart sprukket opp og flasset hele veien rundt vinuet, merkene og spoileren. pluss at de har brukt en altfor rød farge så det er stor forksjell der de har lakkert og under der orginal lakken er! ikke så mange andre så legger merke til dette hvis de ikke studerer, men jeg ser d hele tiden :) så har jeg vert så heldig å fått tak i en delebil fra 86. det er den andre delebilen min det som er av feil modell!! At det aldri dukker opp en fra 87 hehe :P men men jeg får den gratis denne også.

Det er en dame som har hatt den siden den var ny så den er veldig bra teknisk. Ingen ventiltikking, så jeg ser virkelig frem til motorskifte i vinter :D

Jeg har jo en veldig slitt topp... Så jeg kommer til å overhale den orginale!

Så skal jeg bruke bakluken fra denne 86 modellen. så lakkere den skikkelig og bruke den en stund.

 

Kommer til å legge ut bilder snart :D Her er bare en liten smakebit B)

 

495016.jpeg

 

Mvh Stian

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei hei!

 

Her er noen bilder jeg tok av sierran min her en dagen... Nyvasket og fin :) ikke det at den får så mye tid til å få skitt på seg mellom hver gang jeg vasker den da men hehe.

Steller fint me den :D

 

Denne uken har vert helt forferdelig hehe. på veg til jobb kl 6 om morgenen og veien er isbelagt, og her kommer jeg da med sommerdekk hehe. Var litt varmt kvelden før, så jeg tenkte bare å drøye dette med vinterdekk-skifte til neste dag. Men det viste seg å være veldig glatt hehe. så i går kom piggdekk på.

De piggdekkene jeg har på er noen jeg fikk med en delebil mot ett lite tillegg. de er bare brukt èn sesong. Men det er litt trist at de er på 165-80 R 13 hehe. ble veeeldig smalt :(

Kunne heller tenkt meg 185-70, men det får bli neste gang :) Fikk de så billig så...

 

Bilder :) noen veldig mørke. var ikke så mørkt ute da men ;)

 

524246.jpeg

524243.jpeg

524244.jpeg

524245.jpeg

524247.jpeg

524248.jpeg

524251.jpeg

 

 

 

her er noen bilder jeg har hentet fra gamle albumer når bilen var ny :) vi solgte den i 98, og jeg kjøpte den tilbake rett før den skulle på skroten i 04 :)

524242.jpeg

 

 

Ha en fin kveld!

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

hei!

 

her ser dere bilder av vinterfelgene. ikke rare greiene men kunne godt tenke meg ford kapsler til dem av den typen dere ser på de nederste bildene. noen som har??

 

525981.jpeg

525982.jpeg

525983.jpeg

 

slike:

525986.jpeg

525987.jpeg

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

er d ikke morsomt å kjøre rundt i den goooe gamle sierran da ?? :) holdt mer eller mindre på å halshugge fadern i 2001 da han solgte sierran våres. en 85 gasser.. for 12 skarve lapper.. å var gått ca 170000, men bilen i seg selv var strøken, rust fantes d ikke på den heller..

staakarn havna til slutt sine dager i drammen, da så den fan ikke ut lengre.. lakkert i ei FÆL lyseblå farge,innvendig så den helt for jevlig ut.. me sånner fæle "stål" matter i dørken bla. den lå for salg ei stund til 20 tusen,men da hadde jeg ikke råd til å kjøpe den desverre. :(

 

så hva du enn gjør så må du ta vare på den gamle sierran :) å blir du lei av den så sett den heller bort ei stund

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

akkuratt :( vil hvertfall si at det at jeg kan kjøre denne bilen er det flotteste jeg kan tenke meg :D gliser hele tiden :P får mange fine kommentarer også. kommer aldri til å selge/knakke den :) skal jo hellakere den når lommeboka gir klarsignal :D er bare en stakkar lærling for tiden, men jeg sparer mye så det ser lyst ut :)

har ett par bulker i taket, har ikke peiling på hva som har skjedd. var før jeg fikk den. så lurer på hva jeg skal gjøre. sparkle og bruke mye tid på det.. eller (huff) skifte taket :(

får snart en delebil (mk1) og den kan jeg jo ta taket fra hvis det er helt likt?

 

takker mye for kommentarer! kjempe kjekt d :D

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei!!

 

Ja nå skal bilen parkeres for restaurering snart :D Har planen klar. Fått meg garasje, og skal kikke på ny bil. (bilen har stått i garasje fra dag èn da, men en jeg kan jobbe med den i hehe).

Det blir å sveise den rusta som er, ta av understell, sandblåse dette og lakke på nytt. sette inn nye foringer, skru av alt annet under og fjerne tektyl og pusse ned og lakke under på nytt, så legge opp bremserør ect på nytt. Ellers skal bulkene ut, bilen skal pusses ned og lakkeres :) i samme farge.

 

Kommer til å legge ut bilder under veis :D

 

Ha en forsatt strålende kveld ;)

 

586368.jpeg

586370.jpeg

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder bensinmåleren er det veldig vanlig med dårlig jordint til tanken. Det er en kabelstrømpe som går gjennom bagaserommet å ned til tanken (3 kabler) der det ene er ett stikk å en brun/svart kabel (om jeg husker rett) så er montert rett i tanken, denne kontakten er uisolert å ruster ofte. Dårlig forbindelse her er typisk å resulterer i død eller dansende bensinmåler. Du kan koble deg inn i strømpa i bagasjerommet uten å ta ned tanken så jorder du den til gods.

 

Skulle ikke dette hjelpe så er det jo også sånn att målerene kan brenne seg over tid. Særlig om man kjører lenge med lite bensin på tanken sammenhengende. Noe jeg såg igjen på en DOHC jeg har. Kjører nå med Scorpio 2.9 måler i Sierra'n og det funker fint. Bra den er en smal sak å ta ned tanken på desse bilene da. Må ellers si den ser bra original ut, lite/ingen? bulker og fin i lakken også :)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

hei!

 

ja jeg har hatt av bensinmåleren og skjekket ledningene som går oppgjennom. Skal kjøpe ny måler på ford. koster rundt 700kr. Da får jeg en som virker og en som er tett :) har byttet den før med en brukt men den holdt ikke tett den heller, og den vister 10 for lite.

 

Hehe ja på bilder ser jo bilen veldig bra ut må jeg si hehe. men i virkeligheten er den ikke så bra. lakken er fin og blank. Den har bare blitt bedre etter at jeg fikk den. rettet ut litt bulker, lakket litt, men i alle skjermer, dører og på panseret er det små bulker :( Alle var der når jeg fikk den. Før vi solgte den var det ikke en bulk, mn når jeg kjøpte den tilbake 6 år etter, var den ikke like fin. Men det er jo ikke store bulker da. er bare bulker etter dører som er dunket i på parkeringsplasser tenker jeg. Men det er lite riper så hadde det ikke vert for bulkene hadde jeg beholdt org. lakken.

Men jeg gleder meg virkelig til å begynne nå :) Var ikke meningen å begynne før til høsten, men nå skal jeg kanskje kjøpe meg ny bil (midlertidig en) så jeg kan jo begynne snart :)

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...