Jump to content

olje i kjølevesken


wolferen

Recommended Posts

En eller annen pakning er gått hvertfall. Blir motoren varm ? Får du godt med varme i varmeapparatet ? Hvit/blå røyk bak bilen ? Trykk i ekspansjonstanken ?

 

 

 

ja motoren blir varm,varmeapparatet er godt og varmt,

 

ja tror nokk det er litt trykk i ekspansjonstanken ja.

 

bilen ryker ikke hvit eller blått  som jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem på eks-Cosworthen min, og etter bytte av oljekjøler, toppakning (den var ikke gåen vel og merke) og en real rens av kjølesystemet så blei alt bra igjen. Trodde det var toppakninga siden jeg syns det ikke hjalp etter bytte av oljekjøler men olja sitter noe hinsides i systemet når det først har kommet inn, så jeg ville sjekket kjøleren først og deretter spyla skikkelig reint. Gjerne ta av kjøleslanger for å være sikker på å få ut avleiringer osv.

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem på eks-Cosworthen min, og etter bytte av oljekjøler, toppakning (den var ikke gåen vel og merke) og en real rens av kjølesystemet så blei alt bra igjen. Trodde det var toppakninga siden jeg syns det ikke hjalp etter bytte av oljekjøler men olja sitter noe hinsides i systemet når det først har kommet inn, så jeg ville sjekket kjøleren først og deretter spyla skikkelig reint. Gjerne ta av kjøleslanger for å være sikker på å få ut avleiringer osv.

 

TAkk for info,betyr det att motoren må deles ?? er ikke sikker på hvor olje kjøleren sitter??

Link to comment
Share on other sites

Motoren må ikke deles for å komme til oljekjøleren nei, den sitter på innsugssida nederst på blokka. Håper du finner ut av det.

 

Ok,takk da skal jeg sjekke denne.Har jo hele vinteren på meg, da den snart må settes bort for vinteren.

Men tar motoren skade av og bli brukt nå ettersom jeg får olje i vannet.???

Link to comment
Share on other sites

Hva tror du selv? Er nok en grunn for at vannet skal være for seg selv. Det går nok fint en stund, men kan føre til totalhavari ganske raskt, så ikkje kjør med det. Få ut motor, del den og overhal topp og bunn.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Hva tror du selv? Er nok en grunn for at vannet skal være for seg selv. Det går nok fint en stund, men kan føre til totalhavari ganske raskt, så ikkje kjør med det. Få ut motor, del den og overhal topp og bunn.

 

Skjønner det men tenkte att det ikke er fullt såf arlig som og ha vann i olja??

motoren er total overhalt for 4 år siden da hadde den gått 80.000 km nå har den gått 108.000 km

tror ikke den trenger totaloverhaling allerede da,ja jeg har papirer på att det er gjort på wolf i tyskland før jeg fikk bilen.

 

Sjekker oljekjøleren først.men takk for alle inspill.:-)

Link to comment
Share on other sites

Hm eg og sleit med blå røyk, og motoren blei varm og varmeaparet pompa ut varme. Men ingen topp pakkning gåen. Heller ikkje olje i vatne. KA kan da vær då?

 

du kan ha gående ventilhetter eller turbo. for å sjekke turbo, så skru trykk-slangen av på turbo og se etter olje i lufthuset på turbo.

Link to comment
Share on other sites

Hm eg og sleit med blå røyk, og motoren blei varm og varmeaparet pompa ut varme. Men ingen topp pakkning gåen. Heller ikkje olje i vatne. KA kan da vær då?

 

Både ventiltettningene og turboen din slapp gjennom olje.

Så bør ikke være noe problem nå ner den kommer i sammen igjen :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Blokka kan jo være sprekt, men nå veit ikke jeg hvordan ladetrykk du kjører med og hvordan blokk du har.

 

Det er en standard wolf har 200 blokk i den ,man kjører orginalr ladetrykk har ikke skrudd og tulla med den:-)

 

Det er en standard wolf har 200 blokk i den ,man kjører orginalr ladetrykk har ikke skrudd og tulla med den:-)

 

Da får jeg se på turboen men den er jo bare 4 år gammel,kan den ryke så fort ??? bare gått ca 25000 km

begynner og tro på ventil tetningene ut i fra hva dere sier her.

 

får ta og se på den til helgen for nå er den parkert for sessongen:-(

 

Takk for alle inspill::-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...