Jump to content

Spylerveskenivå indikator


Siberiantiger

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har fått et litt merkelig problem, jeg gikk tom for spylerveske (helt tom) og kjøpte 4 liter som jeg fylte på mens motoren ennå gikk. Dermed lyste spylerveske nivå indikatoren i instrument panelet fremdeles. Jeg kjørte ca 2 mil før jeg stoppet bilen og startet den igjen. Men fortsatt lyste nivå indikatoren for spylerveske.. Jeg forsøkte derfor å spyle vinduene og de fungerte like bra fremme som bak..

 

Hva er det som gjør at den nå har "hengt seg opp" og er det en enkel sak å ordne dette selv?

 

Jeg spurte nemlig på et Ford merkeverksted, og de hadde aldri hørt om problemet.. Typisk, er det noe som skjer med eller rundt meg, så er det noe andre ikke har hørt om :-|

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ganske vanligt på Mondeo MK3

 

Må bytte giveren som sitter i spylevæsketanken.

 

FANTASTISK! Jeg spurte som sagt et autorisert Ford verksted og de sa de aldri har hørt om det og så får jeg vite gjennom dette kjempeflotte forumet at det er veldig vanlig.. jaja, da vet jeg hvor jeg skal spørre neste gang ;)

 

Den giveren, hvor på tanken sitter den og er den vanskelig å skifte? dyr?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

FANTASTISK! Jeg spurte som sagt et autorisert Ford verksted og de sa de aldri har hørt om det og så får jeg vite gjennom dette kjempeflotte forumet at det er veldig vanlig.. jaja, da vet jeg hvor jeg skal spørre neste gang ;)

 

Den giveren, hvor på tanken sitter den og er den vanskelig å skifte? dyr?

 

Vet ikke åssen den ser ut, men antar at det er den eneste saken med ledninger som går inn i spylevæske-tanken din ;) Ligger nok i nærheten av bunn av tanken.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest darksoul
Vet ikke åssen den ser ut, men antar at det er den eneste saken med ledninger som går inn i spylevæske-tanken din ;) Ligger nok i nærheten av bunn av tanken.

 

Så lenge man man ser bort fra pumpa.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. merkelig greier.. i går gikk jeg tom for spylerveske (kom ikke mer ut av dysene) og i dag fyllte jeg på igjen (denne gangen med motoren av) og når jeg startet bilen denne gangen, så lyste ikke spylerveske indikator lampen lenger.. og alt virker... Så hva var det som egentlig skjedde? "Hengte" den seg opp? Tålte den ikke å gå tom og fylle på mens bilen gikk? Og sist men ikke minst, kommer dette sannsynligvis til å skje igjen med det aller første? Ingen som har opplevd det samme?

 

Dette minner meg noe om en annen post der det var problem med slakt håndbrekke som plutselig ordnet seg av seg selv..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. merkelig greier.. i går gikk jeg tom for spylerveske (kom ikke mer ut av dysene) og i dag fyllte jeg på igjen (denne gangen med motoren av) og når jeg startet bilen denne gangen, så lyste ikke spylerveske indikator lampen lenger.. og alt virker... Så hva var det som egentlig skjedde? "Hengte" den seg opp? Tålte den ikke å gå tom og fylle på mens bilen gikk? Og sist men ikke minst, kommer dette sannsynligvis til å skje igjen med det aller første? Ingen som har opplevd det samme?

 

Dette minner meg noe om en annen post der det var problem med slakt håndbrekke som plutselig ordnet seg av seg selv..

sjøljusteringa på brekket/tromlene kan ha løsna og lagt seg slik det skal ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei, nå gir jeg meg.. nå i dag begynte lampen for spylerveskenivå å lyse igjen.. det er så og si nesten umulig å bruke 4 liter spylerveske på 2 turer.. Jeg tror det må være en lekkasje en plass.. mistenker en av lyktespylerene foran da en rovfugle ble påkjørt tidligere og traff nettopp dekselt som ble revet av fra festet sitt..kanskje det kommer 3 ganger så mye veske ut der etter den skaden enn tidligere.. så når jeg spyler så renner mesteparten ut der.. jeg får ta en titt..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...