Jump to content

lysstyrke xenon


Guest dieseldyret

Recommended Posts

Jeg monterte xenon idag på fjernlysa, (35W 6000K) og ble mektig imponert over forskjellen. Imorgen skal jeg handle 3 kit til.

Skal ha;

H11 i tåkelys (35W, 6000K)

H7 i nærlys (35W, 6000K)

Og H3 i Hella 1000metrinene (35W, 6000K),

Dette ser lyst ut, heheh :)

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Jeg monterte xenon idag på fjernlysa, (35W 6000K) og ble mektig imponert over forskjellen. Imorgen skal jeg handle 3 kit til.

Skal ha;

H11 i tåkelys (35W, 6000K)

H7 i nærlys (35W, 6000K)

Og H3 i Hella 1000metrinene (35W, 6000K),

Dette ser lyst ut, heheh :)

Har en kompis som har samme oppsettet som deg, men han måtte bytte ut til 55W i 1000metringene da fjærnlyset i bilens lykter ble så bra att han ikke så forskjell på om ekstra lyktene var på eller av.

 

Bare ett lite tips.

 

PS: Han er lastebilsjåfør av yrke, så han har greie på lys (sjåførene slåss omtrent om hvem som klarer å få mest lys på bilene sine)

 

 

Og xenon kittet i tåkelysene synes jeg du kan droppe, ellers blir det så forferdelig for de som skal møte deg etter veien. Strølyset i tåkelys til mondeo er veldig kraftig

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Takk for tips ! :D

Grunnen til at jeg skal ha xenon i tåkelysene er i bunn å grunn KUN for bruk på utstilling og når jeg er alene på vei ! :) har begynt i transportyrket selv, så jeg har erfart hva spredere gjør ;)

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips ! :D

Grunnen til at jeg skal ha xenon i tåkelysene er i bunn å grunn KUN for bruk på utstilling og når jeg er alene på vei ! :) har begynt i transportyrket selv, så jeg har erfart hva spredere gjør ;)

Hvis det kun er til bruk på utstilling får du jo LED pærer som gir samme lys fargen, men som ikke blender. Da kan du fortsatt bruke lyktene på dagtid uten å blende.

 

Kosmetisk sett er det jo mye penere med samme farge på alle lysene. Og xenon ser utrolig kult ut i spredere, men som oftest så blender det noe veldig.

 

Veit det finnes pærer som har innebygget lys-symetri. Nå er jo i utgangspunktet ikke en spreder lys-symetrisk, men kanskje dette kan gjøre att lyset ikke kastes så mye oppover? bare en teori :smartass:

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo da xenon på Focusen (kan selvsagt ikke sammenlignes med en "eldrende" bil) Men jeg syns virkelig det har kommet seg på lysteknologiens front, jeg har ikke vurdert eller tenkt på å sette på noen ekstralys.. Kjørte til Haugesund i september(på natta) og jeg superfornøyd med lysene =) (Var dog ikke så fornøyd med at jeg fulgte GPS'ns råd om korteste vei.. Er dødt i Rjukan kl 04.30 om morran)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo da xenon på Focusen (kan selvsagt ikke sammenlignes med en "eldrende" bil) Men jeg syns virkelig det har kommet seg på lysteknologiens front, jeg har ikke vurdert eller tenkt på å sette på noen ekstralys.. Kjørte til Haugesund i september(på natta) og jeg superfornøyd med lysene =) (Var dog ikke så fornøyd med at jeg fulgte GPS'ns råd om korteste vei.. Er dødt i Rjukan kl 04.30 om morran)

Har du ny bil med orginal xenon så er som oftest lysene ganske bra, men gjennom min jobb er jeg så får jeg kjørt veldig mange forskjellige biler. I det siste har det blitt mye Golf og Passat. Disse har forferdelig dårlig lys orginal når de ikke har xenon. Om en 5 timers tid skal jeg legge turen hjemmover fra Lunde i Telemark til Gjøvik og da kjører jeg en 2011 modell Golf. Denne lyser dårligere på fjærn enn mk2 mondeoen min lyser på nær.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...