Jump to content

Luftfilter IS


Guest Julle

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra

sveise den er ikke strie problemet..kjøp et rør på bilekstra..der finnes en type rør som er firekanta,så går det over til rør lissom..den kan bruke med ei plate mellom luftmengdemåleren og det røret lissom:)

hvis du ikke skjønnte det så kan jeg ta bilde imorra eller noe for deg:)

Link to comment
Share on other sites

Ligner veldig for tilkopling på din luftmengdemåler. Men er det ikke bedre å sende en mail eller ringe til dem som selger det? De kan sikkert svare på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Til Alle som skal ha KN på en IS:

 

Jeg fant ikke noen som solgte "kn - adapter" til min sierra IS, og dermed lagte jeg det selv, det er ikke mye arbeid hvis man gjør det på denne måten:

 

Fikk jeg tak i en stålplate og et rør på 6 cm i diameter som passet KN-filteret, også kuttet jeg hull i stålplata og puttet røret nedi og sveiste d fast, og slipte det jevnt, videre fikk jeg dreid spor i stussen på røret som gjør at filteret sitter godt fast. Så var d bare å fjerne luftfilterboksen (den øverste delen) og montere på greia. Det er også et til problem, og det er at når du fjerner luftfilterboksen, så har du ikke noen plass å støtte opp det nye adapteret til, jeg fjernet derfor bare øverste delen av luftfilterboksen og dermed kunne jeg "legge" kn filteret og adaptere oppi bunnen på den orginale luftfilterboksen, dette funker veldig greit, og man slipper å sveise "oppheng" til kn filteret:)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Har dessuten Mål og tegnnger på hvordan feste må lages, og bilder av mitt osv, vis noen måtte trenge det, bare si fra:)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

for en stund tilbake var jeg i kontakt med FaceMotorSport å dem selger KN 57i kittet til Ohc, i dette settet skulle det være med overgang og feste branket til filter/mengdemåler

Link to comment
Share on other sites

Kollevold selger Kit med alt man trenger for å montere filteret, samt filter.

 

Link til Kollevold

 

Link til KN-filters

 

Har et sånt selv, er ikke helt gratis, men funker veldig greit. Anbefales.

Edited by oddev
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...