Jump to content

Bremser ikke på gir


Guest Tigergutt_74

Recommended Posts

Guest Tigergutt_74

Når jeg er i en nedoverbakke og girer ned for å la motoren ta seg av litt av nedbremsingen så skjer det ikke som forventet. I det jeg slipper ut clutchen etter å ha giret ned, så bremser den bare akkurat i det jeg slipper ut clutchen og deretter virker det nærmest som om den gir gass. Dette er ikke så trivlig på vei ned fra fjellet :angry:

En annen ting er at dersom jeg kjører få flate strekk og slipper gassen, så fortsetter bilen i samme turtall før den etter en goooood stund beynner å slakke av.

Kan ikke så mye om dette, men får en følelse av at jeg mangler en fjær/(fjær er i ustand??) som skal returnere gasspådraget i motor. :unsure:

Noen som har noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Det kan være hastighetsføleren, visst du har, hvet ikke hvilken motor det er snakk om. Se om du har en ledning som kommer opp i lag med speedo vire, ta evt av kontakten, pg prøv uten. Denne føleren, gjør at tomgangen blir forhøyet når bilen er i bevegelse

Link to comment
Share on other sites

Guest Tigergutt_74
Prøvd å dra gasspedalen ut med foten?

 

Ja, det hjelper ikke å prøve å dra den ut med foten.

 

Det kan være hastighetsføleren, visst du har, hvet ikke hvilken motor det er snakk om. Se om du har en ledning som kommer opp i lag med speedo vire, ta evt av kontakten, pg prøv uten. Denne føleren, gjør at tomgangen blir forhøyet når bilen er i bevegelse

 

 

Tror du er inne på noe rett her... Motoren er en zetec 1.25 16v. I går mens jeg kjørte i ca 50 km/t, trykket jeg inn clutch og ruste opp motor bittelitt, til ca 2800 rpm. Da ble den hengende igjen en liten stund før den falt saaaakte ned igjen. Kunne tvinge den ned raskt med å legge clutch litt inn igjen. Da ble den gående på det turtallet jeg "kvelte" den ned til igjen med clutchen. Den oppfører seg ikke på samme måte når jeg står i ro og ruser opp motor...

Skal lete etter kontakten/ledningen i dag. Skal den altså oppføre seg slik? og hva er poenget? Skal det virke som en slags cruisecontroll??

Link to comment
Share on other sites

Ja, det hjelper ikke å prøve å dra den ut med foten.

 

 

 

 

Tror du er inne på noe rett her... Motoren er en zetec 1.25 16v. I går mens jeg kjørte i ca 50 km/t, trykket jeg inn clutch og ruste opp motor bittelitt, til ca 2800 rpm. Da ble den hengende igjen en liten stund før den falt saaaakte ned igjen. Kunne tvinge den ned raskt med å legge clutch litt inn igjen. Da ble den gående på det turtallet jeg "kvelte" den ned til igjen med clutchen. Den oppfører seg ikke på samme måte når jeg står i ro og ruser opp motor...

Skal lete etter kontakten/ledningen i dag. Skal den altså oppføre seg slik? og hva er poenget? Skal det virke som en slags cruisecontroll??

 

På den motoren har du hastighets føler ja. Har hatt en del problem med den, og mangen kjører uten den tilkoplet. Poenget er å opprettholde et høyere turtall ved stengt gass spjeld, når bilen er i bevegelse. Ikke noe cruisekontroll nei

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Tigergutt_74
På den motoren har du hastighets føler ja. Har hatt en del problem med den, og mangen kjører uten den tilkoplet. Poenget er å opprettholde et høyere turtall ved stengt gass spjeld, når bilen er i bevegelse. Ikke noe cruisekontroll nei

 

Koblet fra kontakten til hastighetsføleren. Nå bremser den på gir og oppfører seg som den burde.

Takk for hjelpen! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...