Jump to content

Bobling i varmeregister.


Escossie

Recommended Posts

Hører på ene bilen at det surkler/bobler litt inni varmeapperat registeret. Har byttet thermostat og var etter dette det kom. Hva er den beste løsningen til og bli kvitt all luften i kjølevannet?

 

Takker for alle svar :)

 

Mvh Escossie

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Kjør en tur sånn at termostaten åpner seg. Da kommer all luften som er systemet ditt ut i tanken igjen :)

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Kjør en tur med lokket på ekspansjonstanken litt åpent. Da kommer all luften ut :)

Og viss du har mulighet til å vakuumere systemet, og fylle på kjølevæske på den måten er jo det den beste løsningen

(kompis på bilverksted o.l.)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Kjør en tur med lokket på ekspansjonstanken litt åpent. Da kommer all luften ut :)

Og viss du har mulighet til å vakuumere systemet, og fylle på kjølevæske på den måten er jo det den beste løsningen

(kompis på bilverksted o.l.)

 

har en slik på jobbe. kan evnt prøve det hvis det ikke hjelper og kjøre en tur med lokket av :)

 

 

Eller kjøp en slik en (har denne selv):

 

https://secure.encryptedspace.com/autospeci...detail&p=96

 

har 2 nye slike liggenes, en bailey og en pro alloy. men har ikke montert ;) hehe

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Går nok fint med lokket av en tur skal du se :)

Men har mulighet til å bruke slikt vakuumeringsverktøy på jobb, så slipper å tenke på luft :)

Brukte det senest i dag på "Bosworth'en", funger gull det :)

 

Men en liten tur med lokket av og gjennomvarm motor gjør susen det.

 

Selge ene swirl pot'en til meg da :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Escossie: Du har kjøpt to stykker som du ikke har montert og skal hjeloe mot dette, og spør hva du skal gjøre..?? :blink: Er vel en grunn for at du har kjøpt de to

 

jeg skal buke de på noen andre biler. den bilen det er snakk om er orginal bil. må jo gå ann og få ut lufta uten og ha en slik en. ser jo sånn passe tet ut når alt er orginalt og sette inn noe sånt no...

 

Går nok fint med lokket av en tur skal du se

Men har mulighet til å bruke slikt vakuumeringsverktøy på jobb, så slipper å tenke på luft

Brukte det senest i dag på "Bosworth'en", funger gull det

 

Men en liten tur med lokket av og gjennomvarm motor gjør susen det.

 

Selge ene swirl pot'en til meg da :P

 

takker for svar! fint at det er noen hyggelige folk her inne som vil hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

hei.. siden dere er inne på dette med swirl pot har jeg noen spørsmål.. hvordan virker den?.. :blush: er det noe spesielt inne der? evt noen som har bilder?

 

http://s260.photobucket.com/albums/ii30/Co...nt=Bilde193.jpg

 

Hvis du ser rett bak oljekjøleren min, ser du den. Den er hul inni. Poenget med den er at hvis vannet inneholder luftbobler, vil de når de kommer til swirl-poten, gå opp i slangen på toppen, og derretter videre til vanntanken, hvor det er lufting i lokket. Dermed går luften ut ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

http://s260.photobucket.com/albums/ii30/Co...nt=Bilde193.jpg

 

Hvis du ser rett bak oljekjøleren min, ser du den. Den er hul inni. Poenget med den er at hvis vannet inneholder luftbobler, vil de når de kommer til swirl-poten, gå opp i slangen på toppen, og derretter videre til vanntanken, hvor det er lufting i lokket. Dermed går luften ut ;)

 

så det er egentlig bare en sylynder med tre rørkoblinger?.. ikke noe hokus pokus inni? :blink:

Link to comment
Share on other sites

så det er egentlig bare en sylynder med tre rørkoblinger?.. ikke noe hokus pokus inni? :blink:

 

Nå har ikke jeg akkurat åpnet og sett inni, men gjør regning med at den er hul.. hehe.. Poenget er som sagt at luften skal gå opp i slangen på toppen, og videre til ekspansjonstanken.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...