Guest trukle Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Hei! Er ny her på forumet, men setter igang med skrivingen "at once". Har verdens feteste hatchback stående i gårdsplassen. Nemmelig en XR2i. Det sitter en 1,6-liters CVH-motor i den for øyeblikket, og den skal trimmes. Hva trenger jeg av deler, og hva må gjøre generellt for å få det til. Jeg sikter etter ca. 160 hk. Er student, så penger er ikke det jeg har mest av, selv om jeg alltid setter bilen som første prioritet hvis det skulle dukke opp noen cash. Uansett: Vil helst gjøre dette på den billigste måten, men dersom noe skulle koste en 10-20k skal ikke det bli noe problem. Som sagt litt lenger oppe i posten... Bilen er førsteprio. Ser fram til svar! Mvh, Trukle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Monz Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Enkleste er og hive inn en RS Turbo motor og ta det videre derfra.Jeg har brukt ca 20000,- på min CVH gasser motor og er heldig om jeg havner på 140 hk når den blir ferdig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trukle Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Enkleste er og hive inn en RS Turbo motor og ta det videre derfra. Jeg har leita litt rundt på nettet etter RS Turbo-motorer, men det er jo håpløst å finne noe. Noen linker til nettsteder som kanskje selger hele motorer? Dem trenger ikke å være overhalt, så lenge dem kommer hele. Overhalinga tar jeg meg av selv. Mvh, Trukle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Velkommen! Fiesta er en artig bil det 160hk fra en 1.6 CVH sugemotor og 20000,- i kostnader hørtes ganske så håpløst ut. Er nok bedre og satse på en RS Turbo motor som nevnt over. Litt lettere og hente mer effekt der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trukle Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Fiesta er en artig bil det 160hk fra en 1.6 CVH sugemotor og 20000,- i kostnader Hei! Takk, takk! Helt enig, det er en skikkelig artig bil! Jeg formulerte meg litt dårlig i den forrige posten. Det jeg mente var at jeg gjerne kan bruke 20'000,- på en enkelt del. Jeg har en ekstra CVH-motor liggende, så denne kan jeg skru på innimellom. Altså: Det gjør meg ingen ting om skruinga tar litt tid. Men spør gjerne igjen. Hvilken måte er det enklest å få tak i en RS Turbo-motor på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Hvilken måte er det enklest å få tak i en RS Turbo-motor på? Det enkleste er nok å kjøpe en komplett bil.Finnes endel rundtom med mye rust og feil som selges billig.Dermed kan du plukke av delene du trenger og selge resten. Å trimme en 1.6 liter motor er ikke særlig lønnsomt dersom det ikke er en turbomotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trukle Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Ok, skjønner! Skal se hva jeg finner "rundt". Så kommer jeg sikkert tilbake med flere spørsmål! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trukle Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Vil det fungere å sette inn en Ford Escort RS Turbo-motor fra modell 1988? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Alle RS Turbo motorne er like, så det går veldig fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trukle Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Alle RS Turbo motorne er like, så det går veldig fint! Kult! Da blir det noen flere gamp på Fiesta'n når lønna kommer! Veit det er litt "off topic" med tanke på at overskriften handler om trimming av motor. Men hva tror dere om Look alike Cosworth frontfanger på en XR2i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest R5GTE Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Synes det er kult å holde de orginal eg i front. Har handlet VW golf3 vr6 frontfanger lippe på min xr2i, synes fronten blir mye bedre med den! Lookalike'n ser ikke så gale ut, men forsatt litt på kanten.. hehe Du får holde meg oppdatert på hvordan det er med ombyggingen. Kommer til å gjøre dette selv i løpet av året, men er ikke kjent med alt som må gjøres. Har vurdert escort rs2000 motor og, litt kult å kjøre na og ikke turbo:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trukle Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Synes det er kult å holde de orginal eg i front. Jeg kan egentlig si meg litt enig med deg der. Stylinga er jo langt i fra stygg! Men litt forandringer frister alltid vett'. RS2000-motor er kult! Hvor mange hester sikter du til a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 har man plass til en rs2000 motor i en fiesta da? om du skal gå for rs turbo.. gå for en fiesta rs turbo istedenfor.. mye bedre med efi:-).et bedre alternativ er vel å gå for en 1.8 eller 2 liter zetec med throttle bodies:-) ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now