Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Har kjøpt en mondeo med automattøbbel. Den girer fra første og så rett til tredje. Andre og fjerde virker ikke. Ingen ulyder og girer jamt og pent, både opp og ned og overdriven virker som den skal. Ny olje 1 mnd før feilen oppstod.

Blinker avogtil i OD lampa men ingen feilkoder finnes. Bilen har gått 101" med alle servicer fulgt.

Ble sånn etter å ha kjørt i en dyp humpel iflg. tidligere eier.

Er klarover at disse kassene er litt lunefulle men gjerne da rundt 200" og oppover.

Noen tips!

-girvergeren?

Edited by xr4ti
  • 2 weeks later...
Posted

Trenger forsatt hjelp jeg. Ford sier bare: det er bare å gi opp å overhale kassa!

Jeg mistenker at kassen har en elektronisk feil men skulle hatt litt hjelp til for å finne ut hvor jeg skal begynne å feilsøke!

Mvh

Jørn

Posted

Noen som vet om Duratec-motoren har samme "boltmønster" til girkassene som Zetecen? Har ei kasse fra mk3 02 mod på hånda.

Og, iflg div info så er CD4E aut.kassa brukt på Mondeo tom -02, men når kom egentlig mk3 da og hva heter evt etterfølgeren til CD4E kassen?

Eller for å spørre enklere: kan den kassen passe/brukes på min -97 mk2 ? :lol:

Posted
Noen som vet om Duratec-motoren har samme "boltmønster" til girkassene som Zetecen? Har ei kasse fra mk3 02 mod på hånda.

Og, iflg div info så er CD4E aut.kassa brukt på Mondeo tom -02, men når kom egentlig mk3 da og hva heter evt etterfølgeren til CD4E kassen?

Eller for å spørre enklere: kan den kassen passe/brukes på min -97 mk2 ? :lol:

MK3 kom 10/2000