Jump to content

Subwooferen ble stille


Wolfman83

Recommended Posts

Har hatt det samme anlegget i over 1 år og aldri hatt noe problem. Plutselig når jeg var ute å kjørte en dag forsvant plutselig bassen fra subwooferen. Merket ingenting på cdspilleren som fortsatte å spille, men ble litt tammere uten bassen hehe..

 

Forsterkeren får strøm ("på" lyset fungerer) så det kan ikke være sikringene i forsterkeren. Har sjekket at alle ledninger til og fra forsterker og sub sitter som de skal. Hva kan feilen være? Noen som har hatt lignende problem?

Edited by Wolfman83
Link to comment
Share on other sites

Som sagt tdligere, prøv først med en annen sub eller en annen høytaler å koble til for å se om det blir lyd.

 

Blir det ikke lyd da så er enkleste å bare strekke en i luftlinje bak til forsterker fra spiller, men hørtes rart ut at begge kablene går på en gang, med mindre disse ligger i spenn og kan ha blitt "dratt" isund.

Link to comment
Share on other sites

hmm. er ikke ledeningen inni kassa di som har løsna? du kan prøve og bruke en mp3 spiller og koble til forsterkeren i bilen for og se om d fungerer, drar forsterkeren både bass og høytalere? merke på detta? og ossen cd spiller har du :P kan hende att utgangen i spilleren er død oxo

Link to comment
Share on other sites

skjedde noe likt til meg også, men da vart det ledningen fra terminalen og inn til subben som hadde gått av;p

sjekk det du;p

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

skjedde noe likt til meg også, men da vart det ledningen fra terminalen og inn til subben som hadde gått av;p

sjekk det du;p

 

Holder en knapp på den.. Sikkert bare en kabelsko på ledning som har glidd av suben. må bruke skrutilkoblingene på suben i stedet for vanlige kabelsko.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Når en sub pluttselig uten forvarsel sier takk for seg kan nok også feilen vere att en utgangstransistor i forsterkeren din er gåen.. Har opplevd flere like tilfeller, å det har allti vert det samme.. Noen ganger durer bassen i skikkeli utakt, til slutt for bare å gi helt fulstendig opp.. Forsterkeren ellers lyser fint, går ikke i protect engang..

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...