Guest _-GINGE-_ Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 hva er forskjellen på disse motorene?bortsett fra at det er 16v og overliggende kam i zetec da.. å hva er det som utgjør effekt forskjellen?
Escort RST WRC Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 (edited) Er helt forskjellige motorer.Ikke sammenlignbare.Zetec har dobble overliggende kamaksler, 16ventiler etc etc etc, noe cvh ikke har.. Selv om du med maskinering kan kombinere topp og blokk fra de forskjellige motorene.F.eks. topp fra CVH og blokk fra Zetec, og få en ZVH motor, populær ombygging i England.Får en moment sterk motor ved å bruke 2L Zetec blokk og 8V toppen fra CVH. Edited December 23, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest _-GINGE-_ Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 aha:) for den zetec'en høres jo ut som en vassere motor om man ramser opp innmaten, men i 1.6 så har jo cvh mer effekt.. hmm.. no peil på hva som må gjøres for en turbo konvertering av cvh da?
Escort RST WRC Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 Ja, men at den kommer med mer effekt i CVH utgaven har med motorstyring etc. å gjøre.En Zetec har mye større trimmingspotensiale enn en CVH.Å turbokonvertere en CVH har lite for seg, da er det MYE bedre å kjøpe en komplett Escort RS Turbo motor, som er en CVH med turbo orginalt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Zykotec Posted December 24, 2008 Posted December 24, 2008 Zetec er vel en videreutvikling basert på Cvh motoren? '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Guest _-GINGE-_ Posted December 25, 2008 Posted December 25, 2008 hmm, er vel ikke bare å bare å finne en rst motor da men.. om noen har, så får dem skriiiiike ut:Per det bare motor og hjerne som må byttes da, eller er det heile ledningsnettet?
Escort RST WRC Posted December 25, 2008 Posted December 25, 2008 Nei, er kanskje ikke så lett å få tak i for tiden.Men ser titt og ofte slike motorer for salg. Skal det byttes til slik motor må også ledningsnettet byttes ja. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
packs Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 ville aldri byttet ut en cvh mot en 1.6 zetec.en zetec 1.6 har vel ikke særlig stort potensiale.mye billigere og lettere å trimme cvh-en. ja turbo på en orginal cvh er fullt mulig. men tenk lavt trykk og dårlig holdbarhet:P skal du ha zetec så gå får en 1.8 130 hk utgave eller en 2 liter fra mondeo. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Guest _-GINGE-_ Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 noen som har en motor tilsagls??trenger sårt en motor NÅ, da min tok kvelden i går
fiesta05 Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 ville aldri byttet ut en cvh mot en 1.6 zetec.en zetec 1.6 har vel ikke særlig stort potensiale.mye billigere og lettere å trimme cvh-en. ja turbo på en orginal cvh er fullt mulig. men tenk lavt trykk og dårlig holdbarhet:P skal du ha zetec så gå får en 1.8 130 hk utgave eller en 2 liter fra mondeo. Regner med 1.8 motoren du snakker om er XR3i, det er vel den som har 130 hk. Ellers har vanlig 1.8 Zetec 105 eller 115hk. 2.0 Zetec har 136hk. Jeg ville gått for Zetec motoren hvis det ikke er noe RST motor å oppdrive. 03` Focus RS #343685` MB 190D US
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now