Jump to content

Får ikke gnist


carfreak

Recommended Posts

Hei.

 

En stund nå har jeg slitt med et problem, bilen min får ikke gnist.

Det hele skjedde da jeg ved et uhell klarte å dra av en pluggledning, og bilen stoppet. Når jeg skulle starte den igjen var den død. Null gnist.

Jeg har sjekket strøm til coil, prøvd en annen coil, jeg har sjekket at fordeleren lever, jeg har prøvd annen tenningsmodul, og jeg har prøvd en annen hjerne.

 

Noen som kan gi meg noen gode tips på veien her? :)

Link to comment
Share on other sites

da finner du verfall ut om coilen funker eller ikke.. har du gnist da kan du sjekke den tappen midt i fordeler lokket. og pusse av litt gørr inni fordelerlokket og på rotor...elller bare kjøpe nytt så er du sikker

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd andre plugger som jeg vet funker, og det gnistret like lite. Men prøver å legge den på manifolden eller noe i den duren.

 

Har prøvd et annet fordelerlokk og prøvd å pusse, funket dessverre like dårlig det. Prøvde også å sette tenningslampe på ledningen fra coilen, null liv.

Link to comment
Share on other sites

Har som sagt prøvd en annen fordeler, og hørte at den fungerte. Hørte at den åpnet dysene, men fortsatt var det null gnist. Jeg har også prøvd en annen tenningsmodul, men fortsatt null gnist. Skal garantere at den tenningsmodulen funker ved å prøve den på en annen bil.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke jordingen til motoren vært i orden så hadde ikke starteren dratt rundt motoren heller. Men det er mange andre jordingspunkter i motorledn.nettet du kan sjekke. Begynn i motorrummet og fortsett under hanskerommet. Og sjekk også om hjernen får det den skal ha av strøm fra tenningsbryteren.

Hadde akkurat samme problem på IS'n min en gang. Da kom det etter en motorvask. Etter at den hadde tørket en mnd og fortsatt ikke startet så byttet jeg fordeleren og bilen startet etterpå.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg meddele at bilen går. Jeg var nok litt rask da jeg sjekket fordeleren. Jeg gikk løs på å teste alle ting. Sjekket at tenningsmodulen og hjernen fungerte på en annen bil. Det gjorde de. Da prøvde jeg fordeler og coil, og jaggu kom det gnist da jeg koblet på en annen fordeler.

 

Så folkens, sjekk alltid ting gjerne to eller tre ganger. Tusen takk for alle tips som kom! :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg bare hatt prøveskilter så :D Motoren går ikke helt reint heller, så får se om jeg får den til å gå skikkelig og så ta prøveskilter en dag :) Kan hende jeg legger til en videosnutt i prosjektrråden min, i håp om at noen kan komme med noen tips :)

 

Men ja, hadde vært gull å fått sladda litt nå!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...