Jump to content

Escort tikking


Guest J.C.

Recommended Posts

UNLEADED FUEL

 

All uk cars sold after 1988 had to run unleaded fuel as standard so 88SM and later heads had seat inserts specifically designed for this. However the inserts in the earlier heads, as with pretty much any aluminium cylinder headed engine, have proven quite happy on unleaded too despite plenty of tuners offering to lighten your wallet for "unleaded" conversions which are totally unnecessary. Given that I'm sure they all know that I wonder if they do even change the inserts or whether they just clean up the head and take your money.

 

har det noe å si om jeg har kjørt noe 98 blyfri og ikke super 98? jeg leste i en haynes instruksjonsbok at etter 86 var 98blyfri greit? hva er rett?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

da har den satt seg...

 

men det det er liten olje på kammen når den er ny er TULL! eller, det er jo ikke olje på den, bortsett fraa guffa som skal hindre at den ruster, men kammen skal smøres inn med molybden-fett, også kalt snake-oil, eller hypoid-olje, nettopp for at kammen skal bli kjørt inn riktig...og det er samma om det er kent, piper, newman, norris eller orginal ford, den skal IKKE under 2k rpm de første 20 min!

 

i ditt tilfelle ville jeg nå prøvd å bytte alle løftere, og ihvertfall kjørt inn disse riktig...

 

også ville jeg ha tatt ut kammen og sett åssen den så ut...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg skiftet alle 8 ventilløftere(original Ford) og den tikker nøyaktig like mye.

hva kan da være gale? kommer en slags "ventilflyt" klirrelyd fra motoren under belastning ved 3000rpm+ og den tikker hele tiden.... noen som har forslag? kammen er en kent kam, kjøpt som ett kam sett .. med ventilløftere og fjærer og d..(montert okt 04.)oljen er ok,5w50.

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

hvis du betalte noen for å bytte kam og fikk kvittering har du vel reklamasjonsrett, og da er det dem som ikke gjorde det de ble betalt for som har ansvar for å retteopp feilen.

 

Hvis de ikke fulgte standard prosedyre ved bytte av kam så har de tatt seg betalt for noe de ikke var kompetent til å utføre. "Litt" teit å tro at kammer av ulike merker skal kjøres inn på stikk motsatte måter.

Link to comment
Share on other sites

muligheten er såklart dårlig med oljetrykk i toppen...regner med at du fikk oljekanalene vaska og monterte ny oljepumpe når du overhalte?

 

har du oljetrykksmåler? hva er trykket?

 

hvis ikke så er rett og slett kammen din ras etter den "innkjøringa" du hadde...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...