RsTurboTaule Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 UNLEADED FUEL All uk cars sold after 1988 had to run unleaded fuel as standard so 88SM and later heads had seat inserts specifically designed for this. However the inserts in the earlier heads, as with pretty much any aluminium cylinder headed engine, have proven quite happy on unleaded too despite plenty of tuners offering to lighten your wallet for "unleaded" conversions which are totally unnecessary. Given that I'm sure they all know that I wonder if they do even change the inserts or whether they just clean up the head and take your money. har det noe å si om jeg har kjørt noe 98 blyfri og ikke super 98? jeg leste i en haynes instruksjonsbok at etter 86 var 98blyfri greit? hva er rett? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 jag tok ut ventilløfterene i sted.. alle hadde lik høyde,og alle utenom EN kunne vries på toppen.. har dette noe å si? ikke den i midten på toppen,men den andre delen på toppen av løfteren... anti pump løfter er det "good shit eller"? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 da har den satt seg... men det det er liten olje på kammen når den er ny er TULL! eller, det er jo ikke olje på den, bortsett fraa guffa som skal hindre at den ruster, men kammen skal smøres inn med molybden-fett, også kalt snake-oil, eller hypoid-olje, nettopp for at kammen skal bli kjørt inn riktig...og det er samma om det er kent, piper, newman, norris eller orginal ford, den skal IKKE under 2k rpm de første 20 min! i ditt tilfelle ville jeg nå prøvd å bytte alle løftere, og ihvertfall kjørt inn disse riktig... også ville jeg ha tatt ut kammen og sett åssen den så ut... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 bilen skal inn til auto23 .de får kose seg med d de... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 nå har jeg skiftet alle 8 ventilløftere(original Ford) og den tikker nøyaktig like mye.hva kan da være gale? kommer en slags "ventilflyt" klirrelyd fra motoren under belastning ved 3000rpm+ og den tikker hele tiden.... noen som har forslag? kammen er en kent kam, kjøpt som ett kam sett .. med ventilløftere og fjærer og d..(montert okt 04.)oljen er ok,5w50. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bust Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 hvis du betalte noen for å bytte kam og fikk kvittering har du vel reklamasjonsrett, og da er det dem som ikke gjorde det de ble betalt for som har ansvar for å retteopp feilen. Hvis de ikke fulgte standard prosedyre ved bytte av kam så har de tatt seg betalt for noe de ikke var kompetent til å utføre. "Litt" teit å tro at kammer av ulike merker skal kjøres inn på stikk motsatte måter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 muligheten er såklart dårlig med oljetrykk i toppen...regner med at du fikk oljekanalene vaska og monterte ny oljepumpe når du overhalte? har du oljetrykksmåler? hva er trykket? hvis ikke så er rett og slett kammen din ras etter den "innkjøringa" du hadde... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 oljepumpen sa de var ok,og om de vasket kanalene vet jeg ikke..kammen kan jo ikke bare ryke plutselig etter 3 mnd. vel? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 altså, hvis en kam ryker så knekker den...enkelt og greit men den kan bli utslitt på 3 mnd hvis den ikke blir brukt riktig... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 mål oljetrykket ditt og du.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now