Jump to content

Bytte av bærearms foringer HF

Recommended Posts

Posted

Skal bytte bærearms foringer på mon 93 mondeo 2.0, og lurer på om det er vanskelig.

Eventuelt om noen har eller kan lage en "How To" ^_^

har også et problem med temperatur måleren. den går ikke opp til "normal", den rører seg altså ikke.

Noen som har tips til hva som kan være galt? :huh:

Posted
Skal bytte bærearms foringer på mon 93 mondeo 2.0, og lurer på om det er vanskelig.

Eventuelt om noen har eller kan lage en "How To" ^_^

har også et problem med temperatur måleren. den går ikke opp til "normal", den rører seg altså ikke.

du får kjøpt komplett bærebru på biltema og er veldig enkelt og bytte. mener den sitter i 3 skruer. eneste som er "problem" er att du må kappe den ene skruen (den framre) fordi du ikke får opp skruen på grunn av att motoren er i veien. men når du skal sette inn den nye bærebrua så er det bare å sette inn skruen andre veien så det er mutteren som sitter opp mot motoren. er veldig lettvindt. mvh Erik

Posted

Mest trolig tempgiveren på termostathuset, den nederste. (ford delenr.: 6193368)

Posted
du får kjøpt komplett bærebru på biltema og er veldig enkelt og bytte. mener den sitter i 3 skruer. eneste som er "problem" er att du må kappe den ene skruen (den framre) fordi du ikke får opp skruen på grunn av att motoren er i veien. men når du skal sette inn den nye bærebrua så er det bare å sette inn skruen andre veien så det er mutteren som sitter opp mot motoren. er veldig lettvindt. mvh Erik

Er motsatt side man må kappe den fremre bolten, fordi girkassen er i veien

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Guest Endres
Posted

var ute og kjørte idag og brukte mye turtall og da bevegde temp måleren seg nesten til "normal", men når jeg begynte å kjøre normalt, så gikk den ned igjenn.

Noen som har noen formening om hva det kan vere. Termostat,tempgiver...??

Takker for svar!

Guest Endres
Posted (edited)

såklart blir det varmere når jeg bruker mer turtall, men ved normal kjøring flytter ikke viseren på tempmåleren seg.

men når jeg kjørte med mye turtall kon den nesten opp på "normal"

Synes at varmeapparatet ikke er helt som det skal. synes det er for kalt. når jeg kjørte på turtall ble det raskt mye varmere, men sank raskt igjenn når jeg begynte å kjøre normalt

Edited by Endres