Jump to content

2WD Spindler på 4X4


Lasse...

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg driver å tilpasser noen store bremser foran på min Sierra Cosworth 4x4, skal bruke Focus RS skiver og Lancer EVO 9 calipere, saken er den at RS skivene har helt annet innpress enn 4x4 skivene å butter derfor i spindelen(treffer innfestinga til endeleddet). Men skivene skal passe helt fint på Cosworth 2wd og jeg prøvde selv å sette de på en vanlig Sierra 2,0cl idag å de passet utmerket! så det jeg lurer på da er:... kan jeg bruke 2wd spindler? passer de overens med bærekule innfesting og endeledd innfesting? må jeg ha 2wd tannstang også? eller bør jeg likegodt få tak i en 2WD forstilling når jeg først er igang? bilen kjøres som bakhjulstrekker uansett så gjør jo ingen ting om jeg får riktig forstilling også:)

 

 

 

På forhånd takk for all hjelp :)

 

Mvh Lasse Johansson...

Link to comment
Share on other sites

Det blir vertfall problem med diameter på demper.

Så de må byttes til 2wd-

Hvilken type bærekule har du nå da?

Tror at endeledd plassering etc. skal være likt, slik at 4x4 tannstang kan brukes.

 

 

Det enkleste hadde nok vært å fått tak i en 2wd forstilling, men tror du skal få det til å passe med 4x4 forstilling og 2wd spindler også uten

så alt for mye utskifting av deler.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er demperfestet på 2wd mindere? jeg skal ha nye dempere uansett så det går bra.

 

Når det gjelder bærekule feste har jeg gjennomgående bolt, ikke mutter på toppen.

 

Men det må vell være forskjell på endeledd innfestinga? siden skivene passer på 2wd og ikke 4x4?

Link to comment
Share on other sites

jeg har 2wd spindeler på 4x4 forstilling, dohc tannstang.. 4x4 tannstanga har mindre ratt utslag.

 

Du har det ja! Det høres bra ut! Så da er det ikke noe problem da? Det går ann å bruke Dohc tannstang ja, hadde ikke gjort noe med litt bedre rattutslag gitt! hehe! Har du mutter på toppen på bærekula di eller har du gjennomgående bolt?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

sedan cosw og 4x4 cosw har samme bærearmer forran så dem passer om hver andre. så lenge du har 4x4 travers må du ha tannstang fra 4x4 pga innfestninga til tannstanga i traversen. du kan fint klaske på 2wd spindler men da må du som sakt skifte dempere oxo

 

bærebruene fra cosworth passer ikke i vanlig sierra spindler pga dem har konisk kule. sedan cosworth 2wd og 4x4 samt esc cossi har sylindrisk kule med bolt igjennom spindeln som fester den. vingebil har likt som vanlig sierra bare at bærekula sitter lavere festet enn std sierra.samt at kula er større

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...