Guest mustang<3 Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 hva er forskjellen på en vaneli 1.6L blokk å rs-blokk? er jo bare innmatn?
JHS Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 En fordel og ta med hva slags motor det er snakk om
packs Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 En fordel og ta med hva slags motor det er snakk om cvh?de skal være like. tror det bare er stempler som er annerledes.cvh efi er muligens litt annerledes.. den har ihvertfall hull i blokka til triggersensor om du skal kjøre datasprut ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Guest mustang<3 Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 En fordel og ta med hva slags motor det er snakk om cvh ja:) sry går litt fort i svingene:P
Michaelw Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 (edited) Dette har jeg også lurt på noen ganger, hvor lenge tror dere motoren vil holde med stempler fra XR3i (CVH) hvis jeg setter på en turbo på min? og kjører normalt med lade trykk da Edited January 14, 2009 by Michaelw 1988 Ford Escort XR3i Cab -[solgt]- 1988 Ford Escort RS-Turbo cab - prosjekt -[solgt]- 1972 Corvette LS7 - 565HK
Escort RST WRC Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Dette har jeg også lurt på noen ganger, hvor lenge tror dere motoren vil holde med stempler fra XR3i (CVH) hvis jeg setter på en turbo på min? og kjører normalt med lade trykk da Vil ikke anbefale det pga. at det blir ganske høy komp. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
janbanan Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 rs blokka har oljeretur til turboen.veiva og rådene er like, men stemplene er forskjellige. rs'en har lavere kompresjon enn den vanlige cvh-motoren. (8.3:1)
tuszi Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 ja det er ca det eneste. kan eventuelt ta å dreie av kulen på xr3i stempla da.
Michaelw Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 ja det er ca det eneste. kan eventuelt ta å dreie av kulen på xr3i stempla da. Ok, da vet jeg det! Greit og ha i bakhodet 1988 Ford Escort XR3i Cab -[solgt]- 1988 Ford Escort RS-Turbo cab - prosjekt -[solgt]- 1972 Corvette LS7 - 565HK
tuszi Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Ok, da vet jeg det! Greit og ha i bakhodet bare at du må presse av rådene og det er ikke bare bare.
Guest mustang<3 Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 hehe ok..så er bare å skifte stempel på den motoren jeg har da?;O og kjøpe annen clutch som tåler litt mer gamp.. har 1.6L orion motor å xr3i motor jeg kan bruke.. men orion motoren er gasser..og det passer vell ikke bra sammen med turbo? men xr3i er innsprøyitning, så der får jeg vell kjøpt datasprut?
tuszi Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 nja skal du ha datasprut må du ha efi innsug. og helst efi topp da denne har noe utsparing til dysene. også må du ha oljeretur i bunnpanna eller noe sånt. over oljenivået hvertfall.
packs Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 (edited) hehe ok..så er bare å skifte stempel på den motoren jeg har da?;O og kjøpe annen clutch som tåler litt mer gamp.. har 1.6L orion motor å xr3i motor jeg kan bruke.. men orion motoren er gasser..og det passer vell ikke bra sammen med turbo? men xr3i er innsprøyitning, så der får jeg vell kjøpt datasprut? xr3ier med 1.6 liter er mekanisk injection.er vel ikke bare bare å sette datasprut på den. Edited January 14, 2009 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Guest mustang<3 Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 (edited) okey:)har noen tid til å fortelle meg hva som må gjøres for å convertere en av di motorene til turbo?hvem som er best utgangspungt til dette xr3i/1.6L orion går det ann å kjøpe efi topp/innsug til disse motorene? Edited January 14, 2009 by mustang<3
packs Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 okey:)har noen tid til å fortelle meg hva som må gjøres for å convertere en av di motorene til turbo?hvem som er best utgangspungt til dette xr3i/1.6L orion går det ann å kjøpe efi topp/innsug til disse motorene? går fint å kjøpe en efi topp og innsug å sette på.du trenger en veivsensor og et 36-1 triggerhjul om du skal bruke efi hjernen og el-nettet har en cvh efi motor til salgs med el-nett og hjerne.da har du hullet i blokka til veivsensor og slipper masse jobb med å tilpasse 36-1 hjulet og sensor.har 1 ubrukt rs-turbo clutch plate som kan selges billig også. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now