Jump to content

Dempere fram Sierra 4x4


cossie4*4

Recommended Posts

Hei. Skal til å bytte dempere fram. Har tatt bort bolten på spindelen, og fått en glipe på spindelen der demperen er festen. Slik som det står i verkstedmanualen. Men får den f.. ikke ut, rykker ikke på seg en gang. Må jeg løsne mer? Stabstag?Bærearmer?

Kom med tips. :)

Link to comment
Share on other sites

løsne litt med en kile ja, og gå til ett par harde slag med ei tung slegge.. får ikke nok tyngde med en hammer som regel. har slite som F med dette før også..

 

Er det foressten noen som har noen gode tips til hvordan man og får dempere lett på plass igjen og? skal jo litt til å presse dette sammen igjen..

Link to comment
Share on other sites

bruker å montere nesten alt ferdig, så senker jeg bilen sakte ned på hjula (feks foran høyre). så har jeg en kompis som skriker ut når han ser at bolten går gjennom. Synes det er enklest.. Men gjorde det på samme vis alene, litt mer banning og mye fram og tilbake med det gikk :P

Link to comment
Share on other sites

Sett et spett inn forfra, over lenkearmen og under karrosseriet/kanalen.

Få noen til å stå på spettet og presse det ned, mens du slår forsiktig med en STOR slegge/hammer oppå spindelen.

Viktig at det du slår med er tungt, da går det mye lettere.

 

Og når du skal ha det på igjen så gjør du det på samme måte med spettet.

Viktig å pusse demper og hull i spindel, og smøre godt. Da går den mye lettere på plass.

 

Vet ikke helt hvordan det går på 4x4, mtp om drivakslingen blir dratt ut når spindel presses ned, men tror det skal gå fint.

Funker vertfall gull på andre biler med MacPearson.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

løsner nederst først , la alt stå fast i motor rom........

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...