Jump to content

hvor mange hk er bremsene godkjent for?


Guest btl

Recommended Posts

Hvor mange hestekrefter er bremsene på sierra godkjent for. Noen som har en oversikt over det?

Jeg har ventilerte skiver forran og tromler bak.

Kan være en fordel å vite det før jeg finner på å blotrimme den. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en fordel å få motoren til å funke, før du finner på å blotrimme den :?:

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Ville ikkje satsa på å blodtrimme en sierra og kjøre med vanlige sierra bremser. Oppgrader cossie bremser eller lignende. Vanlige sierra bremser duger opp til 150km er min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Guest RHmotorsport

Orginale is bremser er godkjent for inntil 140hk. Det fikk jeg opplyst på biltilsynet i Oslo da jeg skulle godkjenne min is med turbo.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Kjøp deg heller ei komplett cosworth bakstilling, da får du sperre også.

Slike får du for rundt 5000,- komplett.

Men om det er så lurt med større bremser bak enn foran er så som så.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har montert skiver bak på en 86-stasjonsvogn.

Med mindre du har full maskinpark i et mekanisk verksted, slik at du selv kan maskinere adapere for å bolte på Caliper'ene, så bør du gjøre som anbefalt ovenfor: Bytt bakstillingen. Hvis du får en bakstilling fra f.eks en XR4X4 så får du jo diff.bremsen på kjøpet.

 

I tillegg må du bytte bremsepumpen forran. Denne må være fra en bil som opprinnelig har hatt skiver bak, jeg fikk en fra en Sveitsisk 4x4, som hadde vært levert uten ABS.

 

For å skaffe seg oversikt over hvilke bremser som sitter hvor, og hvor mange HK de "tåler" så anbefaler jeg å be om en kopi av siden som gjelder "Sierra" i Brembo-katalogen hos nermeste bilutstyrsbutikk,

Der står det diameter og tykkelse, så kan du se hvilke andre motorstørrelser som kjører med samme bremsene.

 

I tillegg kan du be om kopi av "Budveg" katalogen. som viser hvilke Calipere som sitter på forskjellige modeller.

 

Jeg fikk godkjent en ombygging hos Trafikkstasjonen ved å bruke kopi fra disse katalogene som vedlegg til søknad,

 

hilsen

Gsimon

Link to comment
Share on other sites

Guest T-motorsport

Har montert xr4i bremser så det er ik problemet..tror eg reiser å bremser bilen med 0,2 bars trykk eller noe sånt..tar med meg papirene fra ford på at jeg har skiftet til xr4i bremser å godkjenner den med opp til 150hk(er jo det i xr4i) bare det står godkjendt med turbo i vognkortet er det god nok for meg vertfall..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Har montert xr4i bremser så det er ik problemet..tror eg reiser å bremser bilen med 0,2 bars trykk eller noe sånt..tar med meg papirene fra ford på at jeg har skiftet til xr4i bremser å godkjenner den med opp til 150hk(er jo det i xr4i) bare det står godkjendt med turbo i vognkortet er det god nok for meg vertfall..

 

Jeg har også tenkt på å oppgradere til XR4I bremser....passer disse rett over? Eksakt hva er det man bytter? Kalipsere og skiver? Hva med bremsene bak?

Link to comment
Share on other sites

jeg tror du må bytte hele bakakslingen, fordi det er nok ikke bare å bytte ut trommlene med skiver. Du må nok bytte bl.a drivakslingen også kanskje?På trommelbremser er drivakslingen festet ved hjullageret og på skivebremsene er drivakslingen festet på sluttvekselet (klokka/differensialen). Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å fått tak i en komplett bakstilling fra en bil med skivebremser bak. Du må kanskje oppgradere bremsene forran? Andre skiver? Større? :?

Link to comment
Share on other sites

Nei!!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...