Jump to content

Elektrisk anlegg lever sitt eget liv.


Guest Mondeo-Larsen

Recommended Posts

Guest Mondeo-Larsen

Har hatt litt tekniske problemer med min mk3 mondeo stv.

 

Plutselig ville ikke vinduene gå automatisk opp, så etter en stund fungerte de igjen.

Bakluka kan jeg kun åpne via nøkkelen (knappen inne i dashen fungerer ikke, håndtaket på luka virker en sjelden gang i blant.)

Når man åpner døra mens man har på lysa kommer det sånn pipelyd, den ble plutselig borte.

Noen ganger så bare plutselig låser alle dørene seg når jeg kjører.

 

Fatter har en '07 focus, en morgen han gikk ut i garasjen så var alle 4 vinduene kjørt ned, ingen som har rørt noe som helst og bilen var låst.

 

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Edited by Mondeo-Larsen
Link to comment
Share on other sites

Har hatt litt tekniske problemer med min mk3 mondeo stv.

 

Plutselig ville ikke vinduene gå automatisk opp, så etter en stund fungerte de igjen.

Bakluka kan jeg kun åpne via nøkkelen (knappen inne i dashen fungerer ikke, håndtaket på luka virker en sjelden gang i blant.)

Når man åpner døra mens man har på lysa kommer det sånn pipelyd, den ble plutselig borte.

Noen ganger så bare plutselig låser alle dørene seg når jeg kjører.

 

Fatter har en '07 focus, en morgen han gikk ut i garasjen så var alle 4 vinduene kjørt ned, ingen som har rørt noe som helst og bilen var låst.

 

Noen andre som har opplevd noe lignende?

På min Mondeo mk3 går alle vinduene ned hvis du holder en av knappene på fjernkontrollen inne en stund, husker ikke hvem knapp det var. Er sikkert det samme på Focus.

Link to comment
Share on other sites

Guest kenneth birkeland

Du har nok eit heilt normalt tilfelle med eit spøkelse i bilen...

Heilt normalt, få Åndenes makt til å se på bilen :P

Link to comment
Share on other sites

At vinduene plutselig ikke vil gå opp automatisk skyldes kanskje at bilen har vært tom for strøm/batteriet har vært frakoblet. Da må vinduene konfigureres, fremgangsmåten står i instruksjonsboka...........

 

Baklukeproblemene skyldes i 99 % av tilfellene defekt bryter i bakluka, men iom at bilen låser seg selv ville jeg ha bytta låsekasse i førerdøra først. Det hjelpåer i hvertfall mot automatisk låsing, men om du må ha bryteren i luka i tilegg ser du etterpå.

 

Focusproblemet skyldes nok at noen har trykt litt lenge på opplåsningsknappen

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...