Jump to content

Sierra cosworth karosseri


Escorteren

Recommended Posts

Guest Ford Gnomen

Galvanisert er de vertfall ikke.

Vinge har mange flere sveisepunkter.

4x4 har noen plater i kofferten.

2wd er jeg ikke sikker på, men noe var det.

Mener å ha sett/lest at noen hadde skumfylte A eller B stolper.

Link to comment
Share on other sites

Galvanisert er de vertfall ikke.

Vinge har mange flere sveisepunkter.

4x4 har noen plater i kofferten.

2wd er jeg ikke sikker på, men noe var det.

Mener å ha sett/lest at noen hadde skumfylte A eller B stolper.

på dele filmen er det ikke noen extra plater på 4x4

Link to comment
Share on other sites

hei

 

er det riktig at et sierra cosworth karosseri har dobbelt så mange sveise punkt som et vanlig sierra karosseri eller er stivere en et vanlig sierra karosseri?

etter en del undersøkelser har jeg dette svar . MOTOR SPORT carosseri kjøpt hos fordmotorsport i england , hadde flere sveise punkter og andre oppstivelser .

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
okai, så et vanlig cosworth karosseri (4x4), ikkje wolf eller motorsport er helt likt et for eksempel sierra 2.0i karosseri altså?

Ligger en ekstra plate bak på 4x4. Ikke store jobben å sveise fast. Får flere sveisepunkter av sånt.... Men om den er helt nødvendig kan vel kanskje diskuteres.......

Link to comment
Share on other sites

okai, så et vanlig cosworth karosseri (4x4), ikkje wolf eller motorsport er helt likt et for eksempel sierra 2.0i karosseri altså?

Ligger en ekstra plate bak på 4x4. Ikke store jobben å sveise fast. Får flere sveisepunkter av sånt.... Men om den er helt nødvendig kan vel kanskje diskuteres.......

hei det kunne være morro og få hvite hvor denne platen er og hvilket nr den har hos ford .

Da jeg kommer til og bruke det MOT dele lager sjefen på ford norge og cd plata som ikke viser noen extra plate er og få kjøpt .

Link to comment
Share on other sites

fikk nettop en film fra kollevold, Historien om sierra cosworth, der fikk du se oppbygningen av et vanlig sierra karosseri, som så ble levert til cosworth for nye modifikasjoner, med andre ord samme karroseri..... :blink:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

er det noen som har bilder av disse extra platene bak i 4x4 cossien da???

legg gjerne ut bilder der det ikke er plater

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

fikk nettop en film fra kollevold, Historien om sierra cosworth, der fikk du se oppbygningen av et vanlig sierra karosseri, som så ble levert til cosworth for nye modifikasjoner, med andre ord samme karroseri..... :blink:

Skaffer du flere av den filmen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Ikke så mye å se igrunnen. Noen fete klipp av banekjøring og rally, ellers 80-talls synthmusikk, dude som snakker, altfor mye bass på hele filmen, noen klipp av standard sierra på testbane og litt anna grums.

Men om du absolutt vil ha den så finner du den her:

http://www.dukevideo.com/products/3365.htm

Link to comment
Share on other sites

har bygd om en del sierra til cosworth både 2wd og 4 wd..det er forskjeller på karroseriet...i bagasjerommet på 4*4,fra støtdemper tårnet på begge sider er det en vinkel som går ut i bagasjerommet..er vel sirka 20 cm lang og 10 cm brei...foran 4*4 er ramme vangene litt annerledes med tanke på at driv akslingene skal ha plass (utsparing)..+ at på 4*4 biler er gulvet også litt annerledes ved girkasse feste..ekstra utsparing til ...

noe utover det vet jeg ikke om :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

har bygd om en del sierra til cosworth både 2wd og 4 wd..det er forskjeller på karroseriet...i bagasjerommet på 4*4,fra støtdemper tårnet på begge sider er det en vinkel som går ut i bagasjerommet..er vel sirka 20 cm lang og 10 cm brei...foran 4*4 er ramme vangene litt annerledes med tanke på at driv akslingene skal ha plass (utsparing)..+ at på 4*4 biler er gulvet også litt annerledes ved girkasse feste..ekstra utsparing til ...

noe utover det vet jeg ikke om :ph34r:

så da er det ingen forskjell på DOHC 4x4 og cosw 4x4 . ............

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa

Vil bare si at jeg også har hørt dette med at man må kjøpe forsterkede plater fra Ford og sveise inn i bagasjerommet på sedanen! Til bige; hvorfor tror du DOHC 4x4 har samme forsterkning i bagasjerommet som Cosworth 4x4? Spørsmålet er jo om platen er der fordi det er Cosworth, eller fordi det er 4x4.

Link to comment
Share on other sites

platene er der for de det er 4 hjulstrekker...ford har bestandig hatt en polesi om å lage bilene på samme gulv å chassis for kostnadene sin del...en firefire cosw og en firefire doch er identisk når det kommer til chassiet...når det gjelder ombygging til cosworth,så er tipset å holde kjeft til biltilsynet og ford,for de har faktisk ikke peiling på dette...at platene ikke er der har ingen praktisk betydning..å hvis man alikevell ikke skulle føle seg komfertabel med det så finnes det mye fint i stabstag... B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...