Jump to content

Erfaringer med vangbo?


sonmic

Recommended Posts

Fant ut av at motoren min har blitt trimmet hos Vangbo. Noen som har erfaringer med dem? er trim til 30 tusen. Fant lappen i plastlommen med vognkortet for en stund tilbake. Har bare ikke giddet å spør om dette. Spør om det nå fordi jeg er nysgjerrig på effekten. Når jeg kjøpte den hadde den 200hk @ 0.6bar noe som jeg tror er usannsynlig med mindre det er GROM trim på.

 

Specs

Oppborra blokk

Maks portet innsug/utblås

Portet turbo

Trimkam

Dobble ventilfjærer

Nye stempler

WRC toppakkning

K&N

Effekt Anlegg

 

Sikkert mer, har listen hjemme. Noen annelse hva effekt den kan? Kjører 1.1bar nå. Orginal IC.

 

Takk :)

Edited by sonmic

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Å oppnå 200hk@0,6bar med en CVH motor er garantert bullshit etter min mening.

200hk i en CVH må man kjøre over dobbelt så mye trykk med en T3 stg. 3 turbo.

 

Siden du kjører med org. intercooler begrenser det seg ganske godt selv.

Over 0,8-0,9bar begrenser det seg selv pga at intercooler ikke klarer å kjøle luften,

slik at du ikke tjener noe mer hk på å øke trykket over dette.

Du vil bare gjøre det verre mtp. høy innsugstemp.

 

Over 180hk på org. ic er ganske uvanlig.

Så jeg vil tippe max 180hk.

Selv om det er gjort mye med selve motoren, så vil ikke det ha så mye å si.

Siden lufta den svelger unna uansett må kjøles ned for å oppnå høyere effekt, noe org. ic ikke klarer.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Å oppnå 200hk@0,6bar med en CVH motor er garantert bullshit etter min mening.

200hk i en CVH må man kjøre over dobbelt så mye trykk med en T3 stg. 3 turbo.

 

Siden du kjører med org. intercooler begrenser det seg ganske godt selv.

Over 0,8-0,9bar begrenser det seg selv pga at intercooler ikke klarer å kjøle luften,

slik at du ikke tjener noe mer hk på å øke trykket over dette.

Du vil bare gjøre det verre mtp. høy innsugstemp.

 

Over 180hk på org. ic er ganske uvanlig.

Så jeg vil tippe max 180hk.

Selv om det er gjort mye med selve motoren, så vil ikke det ha så mye å si.

Siden lufta den svelger unna uansett må kjøles ned for å oppnå høyere effekt, noe org. ic ikke klarer.

 

Tenker på å skaffe en GRS front IC. Vil jeg kunne bryte 200hk grensen da? eller skal jeg også skaffe meg 2.0 ZVH bunn? har lyst på over 200hk.

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville fått den bremset for å finne ut eksakt effekt.

Er umulig å si når man ikke vet eksakt hva som er gjort.

Har du kjørt denne med bb-lambda og sett hvordan blandingen er?

Gamle KE-jet innsprøytningsystem kan være rimelig lumske, og ustabile.

Kan aldri være sikker på hvilken stand dyser, bensinfordeler etc. er i.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville fått den bremset for å finne ut eksakt effekt.

Er umulig å si når man ikke vet eksakt hva som er gjort.

Har du kjørt denne med bb-lambda og sett hvordan blandingen er?

Gamle KE-jet innsprøytningsystem kan være rimelig lumske, og ustabile.

Kan aldri være sikker på hvilken stand dyser, bensinfordeler etc. er i.

 

Ny elektronisk bensin fordeler.

Syre vaska fordeler.

Trykk testet dyser og sånt hos boch, de er i perfekt stand.

Og har ikke sett hvordan blandingen er, har bare sett på pluggene, en smule svarte.

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

En stor frontmontert intercooler hadde den absolutt hatt godt av.

Jeg ville stilt ned trykket til ca 0,8-0,9bar frem til du får deg skikkelig intercooler.

 

Umulig å si om du passerer 200hk, siden det er usikker på hva som er gjort med motor.

Og selv med mye trim er det ikke sikkert at den produserer så mye effekt,

siden det er mye som kan være i dårlig stand etc. F.eks. innsprøytningen.

 

Så det lureste du gjør er å skaffe deg en bb-lambda, slik at du vet blandingsforholdet.

Og får den bremset av noen kyndige, som samtidig kan se over den og se hvordan den har det.

 

Ny bensinfordeler? Hvor fikk du tak i den, og hvor mye måtte du gi for den?

Sist jeg sjekka lå de på rundt 12000kr fra Bosch :o

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

En stor frontmontert intercooler hadde den absolutt hatt godt av.

Jeg ville stilt ned trykket til ca 0,8-0,9bar frem til du får deg skikkelig intercooler.

 

Umulig å si om du passerer 200hk, siden det er usikker på hva som er gjort med motor.

Og selv med mye trim er det ikke sikkert at den produserer så mye effekt,

siden det er mye som kan være i dårlig stand etc. F.eks. innsprøytningen.

 

Så det lureste du gjør er å skaffe deg en bb-lambda, slik at du vet blandingsforholdet.

Og får den bremset av noen kyndige, som samtidig kan se over den og se hvordan den har det.

 

Ny bensinfordeler? Hvor fikk du tak i den, og hvor mye måtte du gi for den?

Sist jeg sjekka lå de på rundt 12000kr fra Bosch :o

 

Hvor kan jeg skaffe en slik?

 

Og er en 5. dyse og anbefale?

 

Ny bensinfordeler? Hvor fikk du tak i den, og hvor mye måtte du gi for den?

Sist jeg sjekka lå de på rundt 12000kr fra Bosch :o

Den elektroniske :P altså den lille biten på siden. Har 2 bensin fordelere jeg. Far har en venn som har holdt litt på med dem. Så skal levere den ene til han for en service :).

Den andre kosta meg 500kr :)! og funker :D

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan jeg skaffe en slik?

 

Og er en 5. dyse og anbefale?

 

 

Den elektroniske :P altså den lille biten på siden. Har 2 bensin fordelere jeg. Far har en venn som har holdt litt på med dem. Så skal levere den ene til han for en service :).

Den andre kosta meg 500kr :)! og funker :D

 

Ja, en 5.dyse styrt av et skikkelig tilleggssprut er nok en lur investering ja.

 

Åja, den ja :)

Trodde du mente selve bensinfordeleren jeg :)

Problemene kommer som oftest av problemer inni selve bensinfordeleren,

var borti 2stk med problemer når jeg hadde RST. Fikk tilslutt tak i en som fungerte skikkelig.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, en 5.dyse styrt av et skikkelig tilleggssprut er nok en lur investering ja.

 

Åja, den ja :)

Trodde du mente selve bensinfordeleren jeg :)

Problemene kommer som oftest av problemer inni selve bensinfordeleren,

var borti 2stk med problemer når jeg hadde RST. Fikk tilslutt tak i en som fungerte skikkelig.

 

Går det an og modifisere disse?

 

Ogsiden du sikkert vet mer enn meg.

 

5. dyse og lambada hvor kjøpes dem :)?

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Modifisering av bensinfordeler ville jeg holdt meg langt unna.

Man bør vikelig ha god peiling på slike fordeler skal man i det hele tatt åpne de.

Oftest blir de bare ødelagt helt når de åpnes.

T.o.m. de fleste som har skrudd en del på mek. innsprøytning vil ikke røre bensinfordelerene, for å si det sånn..

 

Ang. bb-lambda er det flere merker som folk flest bruker,

AEM, Innovate og Stack er av de mest brukte.

Du finner billige bb-lambdaer på f.eks. Ebay.co.uk eller ebay.com.

 

Tror det ligger et bra tilleggssprut tilsalgs på forumet nå, en som kaller seg noe med Sierra som selger det.

Viss ikke er det flere tilleggssprut å velge mellom, fra AEM, MF2, etc..

 

Og så velger du størrelse på dyse utfra hvor mye mer bensin som trengst.

Anb. å få hjelp til å velge hvor stor dyse du trenger når du vet hvordan blandingsforhold etc. er.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Vangbo er en grossist aktig butikk som selger div stål, mest rør. Og noen bildeler av merket Vibrant. Er vel sikkert noe sånne rør/slanger og div som sitter på bilen din da. Meg bekjent har de aldri skrudd noe selv der..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vangbo er en grossist aktig butikk som selger div stål, mest rør. Og noen bildeler av merket Vibrant. Er vel sikkert noe sånne rør/slanger og div som sitter på bilen din da. Meg bekjent har de aldri skrudd noe selv der..

 

Var bare masse fine vibrant performance klister på den når jeg fikk den.

 

Ang. bb-lambda er det flere merker som folk flest bruker,

AEM, Innovate og Stack er av de mest brukte.

Du finner billige bb-lambdaer på f.eks. Ebay.co.uk eller ebay.com.

 

Tror det ligger et bra tilleggssprut tilsalgs på forumet nå, en som kaller seg noe med Sierra som selger det.

Viss ikke er det flere tilleggssprut å velge mellom, fra AEM, MF2, etc..

 

Og så velger du størrelse på dyse utfra hvor mye mer bensin som trengst.

Anb. å få hjelp til å velge hvor stor dyse du trenger når du vet hvordan blandingsforhold etc. er

 

Takker og bukker ^_^

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...