Jump to content

Recommended Posts

Posted

som noen kansje fikk med seg så var jeg plaget av tenningsbank på min cosworth på 1,8 i turbotrykk..

i dag skrudde jeg den ned til 1,4 å da begynte den å gå reinere å ingen tennings bank. men ingen synlig forskjell på afr. ikke rørt bensintrykk.. kan feilen komme av chip?? eller kansje bensinpumpa jukser??

kloke svar motas med takk.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Guest Hovden Racing
Posted
som noen kansje fikk med seg så var jeg plaget av tenningsbank på min cosworth på 1,8 i turbotrykk..

i dag skrudde jeg den ned til 1,4 å da begynte den å gå reinere å ingen tennings bank. men ingen synlig forskjell på afr. ikke rørt bensintrykk.. kan feilen komme av chip?? eller kansje bensinpumpa jukser??

kloke svar motas med takk.

 

 

God Morgen.

Hvilken chip har du?

 

Skriv gjerne ned alt om motoroppsettet ditt.

 

Er afr riktig så tyder det jo på gal tenning da.

Posted

god morgen ja.

oppsett:

pukkelrygg chip, siemens 3102, oppgradert t34, omsveisa innsug, plenums spacer,

msd 6a med msd blaster2 coil, blueflame 3" osv osv. viss det har noe med tenning så må det vel ligge i chip??

gjør ikke meg noe spesielt om jeg må kjøre 1,4 i stedet for 1,8. men hadde bare vært morro å visst hvorfor.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Guest Hovden Racing
Posted
god morgen ja.

oppsett:

pukkelrygg chip, siemens 3102, oppgradert t34, omsveisa innsug, plenums spacer,

msd 6a med msd blaster2 coil, blueflame 3" osv osv. viss det har noe med tenning så må det vel ligge i chip??

gjør ikke meg noe spesielt om jeg må kjøre 1,4 i stedet for 1,8. men hadde bare vært morro å visst hvorfor.

 

 

kompresjon da?

Posted
som noen kansje fikk med seg så var jeg plaget av tenningsbank på min cosworth på 1,8 i turbotrykk..

i dag skrudde jeg den ned til 1,4 å da begynte den å gå reinere å ingen tennings bank. men ingen synlig forskjell på afr. ikke rørt bensintrykk.. kan feilen komme av chip?? eller kansje bensinpumpa jukser??

kloke svar motas med takk.

 

Jeg har ikke sett noen tråd om dette fra deg tidligere om dette, mulig du har nevnt ett eller annet et sted jeg ikke har sett det (ser ikke over alt her inne), det beste hadde jo vært å spurt meg da (tar jeg ikke tlf så må du prøve å ringe senere). Etter det jeg husker så har du jo MSD tenningsforsterker, så bilen din burde gå rent.

 

Selv om du skrur ned Ladetrykket fra 1.8 til 1.4 så kan godt AFR ligge på nøyaktig det samme. Dersom bensintrykket ditt følger ladetrykket 1:1 og du mener at blandingen må endres, så er det bare å si ifra.

 

Ang. tenningsbank så er det ikke noe problem med å senke tenning der det trengs, kjører du med 98 oktan så burde ikke tenning jeg har satt opp til deg være noe problem (er komp høyere enn det jeg fikk vite, så kan det bli et problem). Slå på tråden til meg.

Posted
Jeg har ikke sett noen tråd om dette fra deg tidligere om dette, mulig du har nevnt ett eller annet et sted jeg ikke har sett det (ser ikke over alt her inne), det beste hadde jo vært å spurt meg da (tar jeg ikke tlf så må du prøve å ringe senere). Etter det jeg husker så har du jo MSD tenningsforsterker, så bilen din burde gå rent.

 

Selv om du skrur ned Ladetrykket fra 1.8 til 1.4 så kan godt AFR ligge på nøyaktig det samme. Dersom bensintrykket ditt følger ladetrykket 1:1 og du mener at blandingen må endres, så er det bare å si ifra.

 

Ang. tenningsbank så er det ikke noe problem med å senke tenning der det trengs, kjører du med 98 oktan så burde ikke tenning jeg har satt opp til deg være noe problem (er komp høyere enn det jeg fikk vite, så kan det bli et problem). Slå på tråden til meg.

 

ble nevnt i prosjekt tråden min. men kjører med 98oktan ja. lyden ble i vertfall borte når jeg senka turbotrykk.så heller ikke noen forskjell på afr, men er jo logisk det du skrev der.

Men skal ringe deg jeg kjetil:)

 

hvordan finner jeg ut nøyaktig komp da??? er en 205 blokk med 4wd stempler og 2wd topp, plana 1kutt

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Posted
ble nevnt i prosjekt tråden min. men kjører med 98oktan ja. lyden ble i vertfall borte når jeg senka turbotrykk.så heller ikke noen forskjell på afr, men er jo logisk det du skrev der.

Men skal ringe deg jeg kjetil:)

 

hvordan finner jeg ut nøyaktig komp da??? er en 205 blokk med 4wd stempler og 2wd topp, plana 1kutt

 

Det bør jo bli litt over 8:1 det..

Posted

prøvde bilen en tur i går.. banker på 1,4 å nå.. har ikke hat tid til å ringe kjetil enda, men vurderer å gå tilbake til grønndyse oppsett.

da var dette et ikke tema, sette 48hus på t34`n å tute å kjøre..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Posted

sikker på at det ikke er noe annet som gjør tenningsbanken din da? er jo litt rart at den skal følge med nedover etterhvert som du skrur ned trykket.

Sjekket at ledningsnettet er bra?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

Enig med TommyW.. Er nok noe annet som skurrer da. Banke på 1,4 er jo helt mørkt, å den har vel fungert med dette chippet?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
prøvde bilen en tur i går.. banker på 1,4 å nå.. har ikke hat tid til å ringe kjetil enda, men vurderer å gå tilbake til grønndyse oppsett.

da var dette et ikke tema, sette 48hus på t34`n å tute å kjøre..

 

Å ha tid til å sette seg foran pcen og skrive den ene posten etter den andre har du tid til, men å ta en telefon... håper jeg ikke er kjent for å skravle som en kjerring, ringer du meg så skal jeg love å være rask :D

Posted
Å ha tid til å sette seg foran pcen og skrive den ene posten etter den andre har du tid til, men å ta en telefon... håper jeg ikke er kjent for å skravle som en kjerring, ringer du meg så skal jeg love å være rask :D

 

Bare damene som ikke blir imponert over det :P

Posted
Å ha tid til å sette seg foran pcen og skrive den ene posten etter den andre har du tid til, men å ta en telefon... håper jeg ikke er kjent for å skravle som en kjerring, ringer du meg så skal jeg love å være rask :D

 

hehe. sikkert en prioriterings sak. eller bare redd for å snakke med folk:P men nå har jeg ring og fått snakka med deg.. å ny chip er vel på vei. så da blir det saker:)

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...