torpecossie Posted April 26, 2009 Posted April 26, 2009 som noen kansje fikk med seg så var jeg plaget av tenningsbank på min cosworth på 1,8 i turbotrykk..i dag skrudde jeg den ned til 1,4 å da begynte den å gå reinere å ingen tennings bank. men ingen synlig forskjell på afr. ikke rørt bensintrykk.. kan feilen komme av chip?? eller kansje bensinpumpa jukser??kloke svar motas med takk. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Guest Hovden Racing Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 som noen kansje fikk med seg så var jeg plaget av tenningsbank på min cosworth på 1,8 i turbotrykk..i dag skrudde jeg den ned til 1,4 å da begynte den å gå reinere å ingen tennings bank. men ingen synlig forskjell på afr. ikke rørt bensintrykk.. kan feilen komme av chip?? eller kansje bensinpumpa jukser??kloke svar motas med takk. God Morgen. Hvilken chip har du? Skriv gjerne ned alt om motoroppsettet ditt. Er afr riktig så tyder det jo på gal tenning da.
torpecossie Posted April 27, 2009 Author Posted April 27, 2009 god morgen ja.oppsett:pukkelrygg chip, siemens 3102, oppgradert t34, omsveisa innsug, plenums spacer,msd 6a med msd blaster2 coil, blueflame 3" osv osv. viss det har noe med tenning så må det vel ligge i chip??gjør ikke meg noe spesielt om jeg må kjøre 1,4 i stedet for 1,8. men hadde bare vært morro å visst hvorfor. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Guest Hovden Racing Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 god morgen ja.oppsett:pukkelrygg chip, siemens 3102, oppgradert t34, omsveisa innsug, plenums spacer,msd 6a med msd blaster2 coil, blueflame 3" osv osv. viss det har noe med tenning så må det vel ligge i chip??gjør ikke meg noe spesielt om jeg må kjøre 1,4 i stedet for 1,8. men hadde bare vært morro å visst hvorfor. kompresjon da?
PukkelRygg Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 som noen kansje fikk med seg så var jeg plaget av tenningsbank på min cosworth på 1,8 i turbotrykk..i dag skrudde jeg den ned til 1,4 å da begynte den å gå reinere å ingen tennings bank. men ingen synlig forskjell på afr. ikke rørt bensintrykk.. kan feilen komme av chip?? eller kansje bensinpumpa jukser??kloke svar motas med takk. Jeg har ikke sett noen tråd om dette fra deg tidligere om dette, mulig du har nevnt ett eller annet et sted jeg ikke har sett det (ser ikke over alt her inne), det beste hadde jo vært å spurt meg da (tar jeg ikke tlf så må du prøve å ringe senere). Etter det jeg husker så har du jo MSD tenningsforsterker, så bilen din burde gå rent. Selv om du skrur ned Ladetrykket fra 1.8 til 1.4 så kan godt AFR ligge på nøyaktig det samme. Dersom bensintrykket ditt følger ladetrykket 1:1 og du mener at blandingen må endres, så er det bare å si ifra. Ang. tenningsbank så er det ikke noe problem med å senke tenning der det trengs, kjører du med 98 oktan så burde ikke tenning jeg har satt opp til deg være noe problem (er komp høyere enn det jeg fikk vite, så kan det bli et problem). Slå på tråden til meg. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
torpecossie Posted April 27, 2009 Author Posted April 27, 2009 Jeg har ikke sett noen tråd om dette fra deg tidligere om dette, mulig du har nevnt ett eller annet et sted jeg ikke har sett det (ser ikke over alt her inne), det beste hadde jo vært å spurt meg da (tar jeg ikke tlf så må du prøve å ringe senere). Etter det jeg husker så har du jo MSD tenningsforsterker, så bilen din burde gå rent. Selv om du skrur ned Ladetrykket fra 1.8 til 1.4 så kan godt AFR ligge på nøyaktig det samme. Dersom bensintrykket ditt følger ladetrykket 1:1 og du mener at blandingen må endres, så er det bare å si ifra. Ang. tenningsbank så er det ikke noe problem med å senke tenning der det trengs, kjører du med 98 oktan så burde ikke tenning jeg har satt opp til deg være noe problem (er komp høyere enn det jeg fikk vite, så kan det bli et problem). Slå på tråden til meg. ble nevnt i prosjekt tråden min. men kjører med 98oktan ja. lyden ble i vertfall borte når jeg senka turbotrykk.så heller ikke noen forskjell på afr, men er jo logisk det du skrev der.Men skal ringe deg jeg kjetil:) hvordan finner jeg ut nøyaktig komp da??? er en 205 blokk med 4wd stempler og 2wd topp, plana 1kutt 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Tore_TJ Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 ble nevnt i prosjekt tråden min. men kjører med 98oktan ja. lyden ble i vertfall borte når jeg senka turbotrykk.så heller ikke noen forskjell på afr, men er jo logisk det du skrev der.Men skal ringe deg jeg kjetil:) hvordan finner jeg ut nøyaktig komp da??? er en 205 blokk med 4wd stempler og 2wd topp, plana 1kutt Det bør jo bli litt over 8:1 det..
torpecossie Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 prøvde bilen en tur i går.. banker på 1,4 å nå.. har ikke hat tid til å ringe kjetil enda, men vurderer å gå tilbake til grønndyse oppsett.da var dette et ikke tema, sette 48hus på t34`n å tute å kjøre.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
tommy w Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 sikker på at det ikke er noe annet som gjør tenningsbanken din da? er jo litt rart at den skal følge med nedover etterhvert som du skrur ned trykket.Sjekket at ledningsnettet er bra? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
a.nilsen Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Enig med TommyW.. Er nok noe annet som skurrer da. Banke på 1,4 er jo helt mørkt, å den har vel fungert med dette chippet? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
PukkelRygg Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 prøvde bilen en tur i går.. banker på 1,4 å nå.. har ikke hat tid til å ringe kjetil enda, men vurderer å gå tilbake til grønndyse oppsett.da var dette et ikke tema, sette 48hus på t34`n å tute å kjøre.. Å ha tid til å sette seg foran pcen og skrive den ene posten etter den andre har du tid til, men å ta en telefon... håper jeg ikke er kjent for å skravle som en kjerring, ringer du meg så skal jeg love å være rask Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
Kverna Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Å ha tid til å sette seg foran pcen og skrive den ene posten etter den andre har du tid til, men å ta en telefon... håper jeg ikke er kjent for å skravle som en kjerring, ringer du meg så skal jeg love å være rask Bare damene som ikke blir imponert over det Min fotoblogg
Stianwang Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Alltid koselig å ha en samtale med pukkelrygg syntes nå jeg da får alltid lært noe nytt i samme slengen også
torpecossie Posted May 11, 2009 Author Posted May 11, 2009 Å ha tid til å sette seg foran pcen og skrive den ene posten etter den andre har du tid til, men å ta en telefon... håper jeg ikke er kjent for å skravle som en kjerring, ringer du meg så skal jeg love å være rask hehe. sikkert en prioriterings sak. eller bare redd for å snakke med folk:P men nå har jeg ring og fått snakka med deg.. å ny chip er vel på vei. så da blir det saker:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now