Jump to content

rust + kadett = sant


Guest HUGO

Recommended Posts

Jeg vet at flere av dere på forumet her har hatt opek kadett. Er det noe jeg tror eller ruster kadett helt sinnsykt?

 

Kjøpte en '90 Opel Kadett 1.6i LS for 2000 her om dagen...tenkte at den kunne være fin å ha hvis jeg skal mekke litt på Sierran...., men begge hjulbuene bak er helt oppspiste av rust...kanalene har vært bytta, det er rust rundt det ene fjærbeinet i motorommet (overfladisk), div. små rust på dører, litt rust på den ene forskjermen, osv....

 

Dette er en 1990 modell åsså! Sierran min er fra 1986 og har aldri vært understellbehnadlet og den er nesten ruistfri.....

 

Har litt å drive med nå :) Eller kanskje jeg kjøre den sønder og sammen! :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Guest joda^
Hihi :D :D Lurer på om den klarer 10.000 rpm! :D 75 hester drar ikke akkurat skinnet av pølsa...hehehe

 

hehe, tviler på det, men du kan jo prøve...... lag en liten film med den da, kjøre den litt hardt...... burn opp dekka og tøm den for olje eller.no? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mening var forsåvidt å pusse den opp litt, men jeg begynner å lure nå :D

 

Fant ut i dag at det sitter ikke en 1.6i, men en 1.3 forgasser!!! :( Hvilken pøkk er det som setter inn en mindre motor enn orginalt????? :x :o :roll:

 

Blir ikke det bare et helvete når bilen skal på eu-kontroll og slikt? Det står jo 1.6i i vongkortet......?

Link to comment
Share on other sites

Guest joda^
Mening var forsåvidt å pusse den opp litt, men jeg begynner å lure nå :D

 

Fant ut i dag at det sitter ikke en 1.6i, men en 1.3 forgasser!!! :( Hvilken pøkk er det som setter inn en mindre motor enn orginalt????? :x :o :roll:

 

Blir ikke det bare et helvete når bilen skal på eu-kontroll og slikt? Det står jo 1.6i i vongkortet......?

 

Hehe, sikkert en som ikke så at det stod 1.3, så han trodde d var 2.3 :D

 

Jaja, er vel bare enda et "tegn" på at den skal kjøres ihjel? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Alle biler ruster, men Opel har Rekord :roll: !Kadett D og E er vel de Opel modellene som ruster mest tror jeg! Uansett så har alle Opeler fram til slutten av 90 tallet et rustproblem! Dessuten 1,6 I ombygd til 1,3 S med masse rust! Restaurerer du den fortjener du premie! (eventuellt opphold på instutisjon :wink: )

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Restaurerer og restaurerer....det blir vel ****** mye sparkel :D Stakkars den dusten som kjøper denne bilen...hihi....selger hele skrammelet så fort jeg har fått montert servo på Sierran....kjekt med en ekstra bil hvis et eller annet skjærer seg. Dette blir min første og siste Kadett ihvertfall :D

 

Aldri mer Opel!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...