Lanzin Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 95 scorpio 2.9 288000km..Motor tikker på litt turtall mellom 2200 og 3000... har automat og hører det tikker på spesiellt 2500rpm..Kommer fra ventiler,ikke noe og misforstå der..Byttet akkurat olje for å se om det ble bedre.. 10w40 semisynt men er det samme... Et annet fenomen er når bilen står på tomgang så flimrer oljelampa.. tomgangen er ca 950 i neutral og ørlite mindre i drive med brems..Må opp i ca 1200rpm før lampa slutter og flimre.. dette ble heller ikke bedre når jeg byttet olje. Noen forslag? Tror ikke dette henger sammen da det oppstår under 2 forskjellige turtall.
capri-rs Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 ville nok sjekka oljetrykket. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
2.8 injection Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 tar ut oljetrykksbryteren og kobler til et manometer istedet. slitt kam sies det at er en grunn til at de motorene tikker litt, gjelder mest motorer som har gått noen km.ellers forvekseles ofte ventiltikking med tikking fra dysene. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Lanzin Posted May 5, 2009 Author Posted May 5, 2009 tar ut oljetrykksbryteren og kobler til et manometer istedet. slitt kam sies det at er en grunn til at de motorene tikker litt, gjelder mest motorer som har gått noen km.ellers forvekseles ofte ventiltikking med tikking fra dysene. Ok.Det er ihvertfall ikke dysene.Manometer spesiellt til og måle oljetrykk?hvor sitter oljetrykksbryteren?hvor mye skal trykket være?Slitt kam ja.. det kan virke logiskt. gått et stykke.
Karlsen^ Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 (edited) Oljetrykksbryteren sitter på høyre side av blokka, ganske langt fram. Lett å se hvis du har bilen oppe på bukk.Oljetrykket skal være 2,45 BAR ved 2000 omdr/min Edit: Stemmer det ja Per Olav Min feil... Edited June 25, 2009 by Karlsen^
Per Olav Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 Hmmm....! Venstre siden på motoren allefall! Altså på motsatt side av dynamoen og servopumpa. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now