Jump to content

Temp måler virker fremdeles ikke.


Øggi

Recommended Posts

Hei, har da et problem med sierran min, som er en 2.0i DOHC. Tempmåleren funker ikke.

 

 

Hva kan feilen være?

Kan det være termostaten/føler /begge deler?

 

Byttet termostat og den saken på termostathus (den som blir koblet til via en ledning). Giver/føler?

 

Er helt fersk på bil, så det er svært lite jeg lærer...

 

 

 

Mvh Ørjan

Edited by Ørjan GS
Link to comment
Share on other sites

hmm virker varme aprate? blir d varmt inni bilen? temp føleren inni bilen har ikke noe med d og gjøre med mindere d ikke er vann på bilen da.. da er enten ledningen hoppa av, eller gjiver ødlakt, eller meteret ødlakt. gjiveren sitter forran på sia motoren rett under insuget. går en ledning inn på den

Link to comment
Share on other sites

Det varmer ganske bra ja. Har prøvd to forskjellige instrumenter i instrumentpanelet, så kan vel ikke være den?

 

 

Kommer tilbake om litt, skal snuse rundt oppi motorrommet å se etter!

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, setter pris på at noen vil hjelpe en "stakkar" :lol:

 

Fant den. Bestilt ny termostat i første omgang, får se om det hjelper å bytte den.

 

Er nesten opp til streka på max i veskebeholderen, så det er ikkeno problem ihvertfall.

 

EN ting jeg glemte å nevne. Den temp-nåla går kanskje av og til opp til det øverste på det hvite, men der stopper den!

Link to comment
Share on other sites

du kan ta av kabelen til tempratur giveren og holde din intil jord (-) og da skal metere gå til tops. da virker d..

(p.s tenninga må vere på)

 

bytt termostat først.

og se om måleren virker da.

hvist ikke bytt giveren :) se om d renner vann ut når du tar den ut :P

Link to comment
Share on other sites

Radiatorviftene gikk ikke i sta, selv om jeg kjørte "hardt". Og motor virker varm..

 

 

Håper det blir noe bedring etter termostatskifte! Får den ikke før på tirsdag, men...

 

 

edit: Når omtrent skal radiatorviftene starte?!

 

Grader sier meg lite, siden måleren ikke funker..

Edited by Ørjan GS
Link to comment
Share on other sites

d er ett problem på dohc. tempra tur giveren til viftene slår inn alt for sent.. tror d er litt over 105.. så da går viftene skjeldent. så de setter seg rett og slett fast fordi de aldri blir brukt... denne giveren sitter på thermostathuset mener jeg,, med 4 ledeninger på.. kan selfølgelig vere termostat oxo

Link to comment
Share on other sites

Skiftet termostat nå for 30min siden, fremdeles ingen endring på tempmåleren. Kan det være føler? er dette stress å skifte?

 

Legger ved et bilde, så dere skjønner hva jeg mener.. (selv om jeg tror dere gjør det)

 

642vtd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vist du fortsatt får problem med at tempnåla ikke vil holde seg oppe kan du gjøre som jeg har gjort, nemlig lodde kontaktpunktene mellom selve målern og printplata, på baksiden av instrumentboksen. Bilde ser du i prosjekttråden min, link finner du i signaturen min. Dette forutsatt at du har fått resten av kjølesystemet i god trim. Min tempmåler før jeg lodda gikk litt opp når motor ble varm, for så å dette helt ned til bunn av skalaen. Fungerer fint nå.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

skru av vann tank lokket og skru varmen på fult inni bilen, ikke vifta, så lar du den stå og putre på tomgang til den blir orntelig varm, da skal d blåse orntelig varmt i varme appratet. så er d bare og skru på lokket, da er du ferdig.. som regel holder dette, men hender att dohc'en er litt vrang :P

Link to comment
Share on other sites

skru av vann tank lokket og skru varmen på fult inni bilen, ikke vifta, så lar du den stå og putre på tomgang til den blir orntelig varm, da skal d blåse orntelig varmt i varme appratet. så er d bare og skru på lokket, da er du ferdig.. som regel holder dette, men hender att dohc'en er litt vrang :P

 

HMM. Jeg bare lurer på hva hensikten er med å sette varmapparatet på maks varme på Sierra, ettersom det ikke er noen kran på varmapparatet? Sikkert noe jeg ikke har fått med meg :rolleyes: Hvorfor man gjør det på biler med kran på varmapparatet er jo logisk så..

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd å lufte enda, men virker som om det bare var tilfeldighet at nåla flyttet seg ganske nærme midten av "norm". Nå vil den ikke flytte seg høyere enn nederste delen av bokstaven M.

 

Temp føler som er gått dundas? Vanskelig å skifte?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...