Jump to content

Vann i olja


cossie 86

Recommended Posts

Fikk endelig start på bilen etter en lang vinter med mye jobb på bilen, kjørte litte grann og oppdaget at det kommer vann i olja.

Kjøletanken tømmes helt, er en 205 blokk.

var monetrt grp a pakning og arp studs, tok av topp og så at toppakning var defekt.

Byttet til stålpakning og strekkbolter.

Startet opp og kom vann i olja igjen når motor ble varm.

Regner med at blokka er sprekt, noen som har erfaringer med dette?

Tok av toppen i dag men kan ikke se noe oven i fra, må vel ut med stemplene for å se dette.

Er det mulig å reparere evnt sprekker med å sette i foringer?

 

mvh

Tommy J

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Ble blokk og topp planet når du monterte stålpakning?

Må være helt 100% plant for at stålpakninger skal klare å tette.

Ser du noe på toppdekket på blokka, om den er sprukket mellom bolthull, vannkanaler etc.?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ble blokk og topp planet når du monterte stålpakning?

Må være helt 100% plant for at stålpakninger skal klare å tette.

Ser du noe på toppdekket på blokka, om den er sprukket mellom bolthull, vannkanaler etc.?

 

Ja blokk og topp er plan og ingen sprekker å se i bolthull eller kanaler, kan ikke se noe unormalt ovenfra på blokka.

Ser ikke ut som vann har kommet ovenfra, da ville stempler vært mye renere vil jeg tro.

Edited by cossie 86

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Sjekk 3'r sylinderen for sprekk! Jeg har selv sprukket 2 stk der B)

[/quote

 

Kunne du se det når stemplene sto i eller måtte du ta de ut for å se det?

 

Bare dra stempelet helt ned det så kan du se den! Mulig den er så liten at du må til med sprekkmiddel for å se den, klarte bare å se den ene jeg iallefall. Men begge sprakk på akkurat samme plass, hvis du tenker en linje fra center i sylinderen og ut til høyre hovedlykt altså ca kl 7 i sylinderen. ca 2cm fra topp. Gjør ordntli reint å bruk en god lommelykt så kansje du ser den...

 

Mvh Kjetil

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei ! dette var surt Tommy !! Blir det 200 blokk nå da ?

 

Ja det er f... meg drit surt, var klar for skogen nå.

Vet ikke helt hva det blir nå, må se hva som går ann å få tak i.

 

Bare dra stempelet helt ned det så kan du se den! Mulig den er så liten at du må til med sprekkmiddel for å se den, klarte bare å se den ene jeg iallefall. Men begge sprakk på akkurat samme plass, hvis du tenker en linje fra center i sylinderen og ut til høyre hovedlykt altså ca kl 7 i sylinderen. ca 2cm fra topp. Gjør ordntli reint å bruk en god lommelykt så kansje du ser den...

 

Mvh Kjetil

 

Takker for tips, tar ut blokk uansett så skal få sjekket det da.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte ut med stemplene iallefall. Var sprekk i sylinder 2 og 3. Leitet med ihjel når blokka satt i og bare byttet toppakning,men det hjalp jo ikke når det var sprekker der.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte ut med stemplene iallefall. Var sprekk i sylinder 2 og 3. Leitet med ihjel når blokka satt i og bare byttet toppakning,men det hjalp jo ikke når det var sprekker der.

 

Ja,skal bli spennende å se hvordan det ser ut når jeg får ut blokka.

Må vel bare få bygd en ordentlig blokk med en gang tenker jeg :D

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Huff så trist når slikt skjer.. 200 blokkene koster jo gull å grønne om dagen :(

Lykke til hvertfall :)

 

Ja det er kjipt rett før Rudskogen hvertfall, kunne jo ha holdt til etter treffet he he.

Men men hva kan man forvente av en 205 blokk.

Noen som hvet hva slags typer foringer jeg kan kjøpe til en evnt 200 blokk, tenkte da på typen Darton sleeves.?

Hvilke mål som passer til cosworth blokk?

Og må det da forandres noe på underspyling eller noe på blokka?

Tenkte også da å sette i long studs samtidig.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Da var det som jeg trodde. og slik ser sylinderen ut:

( Er sylinder nærmest svinghjul)

 

DSC00003.jpg

 

 

Noen som hvet hvilken type foringer jeg kan kjøpe til cosworth blokk?

Edited by cossie 86

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Eller stålforinger, flere som har gått over til å bruke det i stede pga. holdbarhet etc.

http://www.dartonsleeves.com/mainpage.htm

 

Darton Sleeves har begynt å bli et mye brukt alternativ for foringer til Cosworth

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Eller stålforinger, flere som har gått over til å bruke det i stede pga. holdbarhet etc.

http://www.dartonsleeves.com/mainpage.htm

 

Darton Sleeves har begynt å bli et mye brukt alternativ for foringer til Cosworth

 

Ja er disse foringene jeg mener.

Tenkte å bestille disse selv, noen som vet hvilke mål jeg skal bestille de på?

 

Tommy J

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Da ville jeg snakket med noen som har erfaring med slik.

EBB, Raimond Nordnes etc..

Er nok en fordel å gå for longstuds samtidig, og det kan EBB hjelpe deg med. Maskineringen for foringene også.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Da ville jeg snakket med noen som har erfaring med slik.

EBB, Raimond Nordnes etc..

Er nok en fordel å gå for longstuds samtidig, og det kan EBB hjelpe deg med. Maskineringen for foringene også.

 

Ja, må vel høre med noen der da.

Lurte litt på blokka til mark1 på forumet her, men er litt skeptisk til at det er en slik tyrker blokk da.

Men ellers så er den vel akuratt det jeg trenger.

Longstuds skal jeg ha uansett hvertfall.

Noen meninger om disse tyrkerblokkene og kvalitet på disse?

Noen som hvet om Longstuds må byttes ut etter x antall tilstramminger og løsninger?

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...