Jump to content

Hva er dette?


PMG

Recommended Posts

Er vel noe som heiter "oil breather", Trodde man bare skulle dra den ut.

 

 

Den øverste delen kan man dra ut, en slags tilbakeslagsventil men selve potten sitter som F!

Ville ikke ta i for mye tilfelle jeg ødela noe. Hvor går slangen festet til "breatheren" da. husker ikke i farta og bilen står på låve langt borte. <_<

 

noen som vet 100% hvordan man får av hele potten?

Link to comment
Share on other sites

Den øverste delen kan man dra ut, en slags tilbakeslagsventil men selve potten sitter som F!

Ville ikke ta i for mye tilfelle jeg ødela noe. Hvor går slangen festet til "breatheren" da. husker ikke i farta og bilen står på låve langt borte. <_<

 

noen som vet 100% hvordan man får av hele potten?

 

jeg kan sjekke dette når jeg kommer hjem i dag da jeg har en motor liggende som det ikke gjør noe med om den går i stykker

Link to comment
Share on other sites

jeg kan sjekke dette når jeg kommer hjem i dag da jeg har en motor liggende som det ikke gjør noe med om den går i stykker

 

HEHE :D Takk! da sjekker jeg i kveld om du har fått den av. mener å huske fra prosjektet til Bjørn_H at han kappet den og borret opp gjenger der....

 

Hvis den ikke har noe "vital" efekt så gjør jeg også det.

Link to comment
Share on other sites

HEHE :D Takk! da sjekker jeg i kveld om du har fått den av. mener å huske fra prosjektet til Bjørn_H at han kappet den og borret opp gjenger der....

 

Hvis den ikke har noe "vital" efekt så gjør jeg også det.

 

 

vital og vital det denne gjør er jo bare og passe på at du ikke får noe luft trykk i bunnpanna siden olja skiller ut litt gasser når den blir varm

også grunnen til at denne er her er at det ikke skal komme noe drit og lort tilbake hvis jeg ikke har forstått helt feil

Link to comment
Share on other sites

vital og vital det denne gjør er jo bare og passe på at du ikke får noe luft trykk i bunnpanna siden olja skiller ut litt gasser når den blir varm

også grunnen til at denne er her er at det ikke skal komme noe drit og lort tilbake hvis jeg ikke har forstått helt feil

 

 

OK så da kan jeg bare fjerne den og sette inn et annet filter med tilbakeslagsventil for å forhindre dette.

Si ifra hvis du får den av uten slegge senere i dag!

Link to comment
Share on other sites

OK så da kan jeg bare fjerne den og sette inn et annet filter med tilbakeslagsventil for å forhindre dette.

Si ifra hvis du får den av uten slegge senere i dag!

 

skal si ifra jeg men jeg er en slegge mekaniker som er typisk til standar sierra og ikke cossy:P

Link to comment
Share on other sites

skal si ifra jeg men jeg er en slegge mekaniker som er typisk til standar sierra og ikke cossy:P

 

:lol: du får legge ut bilde av potten for å vise hvordan den blir seende ut etter demontering med slegge da.

Link to comment
Share on other sites

YES! en som har orden på papirene sine. Tusen takk. måtte selvfølgelig erstattet den med et lignende filter av alu / stål. (tilfelle org blir ødlagt under demontering, er ikke noe papprfilter der nei) sitter noe jævelig! prøvde å sette skrujern under og slå med hammer men rykket ikke en mm <_<

hadde ikke tenkt å ta den vekk men å forgrene den og kjøre retur fra turbo der.

 

Får prøve å vri litt på den når jeg kommer hjem..

Edited by PMG
Link to comment
Share on other sites

turbo technics bygde om noen dohc motorer til turbo motorer en gang og da lagde de oljereturen i front på venstre side av bunnpanna.. ville nok heller gjort det enn å plugge igjen olje ondingen..

 

her er foresten bilderr av en motor som ble bygd om..

engine.jpg

dohcturbo2.jpg

http://i249.photobucket.com/albums/gg231/k3nn37/TTBAY2.jpg

http://i249.photobucket.com/albums/gg231/k...turbo_dohc3.jpg

 

 

husker ikke hvor jeg fikk tak i de dokumentene, men trur det ligger en link i prosjekttråden min et sted :P

Edited by k3nn37
Link to comment
Share on other sites

Dohc'n er jo "åpen" rett igjennom og har jo lufting i toppdekslet også.

En "firrer" pulser jo ikke så mye heller, men er jo selvfølgelig fint med bra lufting ;)

 

 

Fikk den omsider av i går. var en smal sak egentlig er bare å dra rett opp men min var limt med noe sikeflex e.l

Meningsløst skal ikke være det opprinneling.

 

 

takker for alle tilbakemeldingene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...