Jump to content

start sperre 2,9 cosworth 96 mod


andre

Recommended Posts

har byttet ledningsnett til mororen da det gamle var skjøytet og smeltet. før jeg byttet ville motoren tørne men ikke gnistre, men nå vil den ikke tørn. lurer på om det kan vere startsperren har kuka seg .noen som har noen ider ? :wacko:

Edited by andre
Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
har byttet ledningsnett til mororen da det gamle var skjøytet og smeltet. før jeg byttet ville motoren tørne men ikke gnistre, men nå vil den ikke tørn. lurer på om det kan vere startsperren har kuka seg .noen som har noen ider ? :wacko:

 

Hvis du har alarm på bilen kan startsperra sitte i denna, da finner du lett instrukser på åssen du kobler deg rundt startsperra (som sitter i alarmen).

Link to comment
Share on other sites

Du har vel antagelig PATS på den bilen. Og den er litt kinkig, iallfall dersom man skal prøve å bruke ledningsnettet i en annen bil.

Buker du samme nøkkel?

Hvor mye av nettet har du byttet ut? Bruker du samme hjerne?

Se litt her og gir ikke det deg svar så søk litt rundt på siden. Kan hende du finner svar :)

Link to comment
Share on other sites

har byttet ledningsnett til mororen da det gamle var skjøytet og smeltet. før jeg byttet ville motoren tørne men ikke gnistre, men nå vil den ikke tørn. lurer på om det kan vere startsperren har kuka seg .noen som har noen ider ? :wacko:

 

Hvor mye har du byttet ut av ledningsnettet, og hva er nytt?

 

Pats, alarmsystemet har RØD nøkkel med tilhørende følerboks rundt tenningslås, som gir "ja eller nei" signal til ECU, som igjen sier start eller sperr. Om dette er like intakt som før, så tipper jeg at du bør sjekke koblingene, om noe her er byttet, så må resten også byttes.

 

Slik jeg ser det, nb! har ikke testet, så KAN følerboksen rundt tenningslås kobles med bypass, dvs konstant åpen, så alt "virker" som det skal, men som sagt, ikke testet, men sitter på nøkkel og føler, og det ser greit ut å koble.

 

Håper det er til hjelp

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

har byttet ifra sikringsboksen på høyreside til motor kontakter luftemgdemåler og abs følere. har tatt ut begge skringsboksene og latt dem ligge i steikeovnen på 50 grader i to dager,siden det rant vann ut av dem. :o :o

Link to comment
Share on other sites

har byttet ifra sikringsboksen på høyreside til motor kontakter luftemgdemåler og abs følere. har tatt ut begge skringsboksene og latt dem ligge i steikeovnen på 50 grader i to dager,siden det rant vann ut av dem. :o :o

 

Med andre ord, ikke byttet annet enn ledninger og kontakter? Da utgår sensorer og nøkkelbytting ;)

 

Grønt relee i sikringsboksen er den som styrer start / tenning og ville i min verden vært første sjekkpunkt siden du har gjort noe med begge sikringsbokser. Det er fort gjort å koble noe feil, så ville sjekket alt fra bunnen av. Min erfaring fra cossie`n med dårlige ledninger var at samlepunktet for ledninger under høyre sikringsboks og innføring igjennom torpedovegg var et av de sårbare punktene, og første steg er også å sjekke om automaten virker som den skal. Med dør åpen skal du ha lyd i Nøytral, og intet i park. Om kassa også har overdrive så lyser lampen før start, og er den også død, så er dette stedet å begynne å sjekke, hadde selv samme problem.

Alle ledninger i forbindelse med styring av dyser, tenning og automaten går via denne gjennomføringen, og med så mange ledninger på ett sted er det lett å overse noe ;)

 

Håper det er til hjelp..

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...