RaymondP Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 (edited) Har fått div info fra sikker kilde 2.9 rådene er samme på 2.912v som på 24v cosworth Råder å veiv på begge kombinert med Arp bolter tåler 400hk På 24v benket en capri 350hk og 550nm på hjul ved 0.8bar å twinturbo Vedkommende har flere 24v turbomotorer å prøvd litt a vært. Maks anbefalt laddetrykk er 1.2 bar pga råder som kan gå av vis man blir for fristet til å ladde på med d går Trim i vei:) Edited May 28, 2009 by RaymondP
BR Racing V6 Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 (edited) 24v BOB motor har råder med sterkere rådebolter. står kx110 på vanlige 2.8-2.9 og boa 24v. men er kx900 på bob råder. er billig alternativ til arp. Edited May 29, 2009 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
RS 1000 Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 (edited) Vil minne om denne som nå har kjørt gode 7,3 sekunder og 163 km/t på 201 M (200 km/t 402 M) med "nesten" original motor. Han har knekt endel MT75 kasser og noen ringland på de originale 9,0:1 stemplene, men resten ser ut til å holde. Hvis "gropen" i stemplene ble dreid endel større for lavere kompresjon ville det helt sikkert holdt mye bedre. Det ligger div. klipp på youtube.http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=46903 Han kjører hele 90% duty på 440 ccm dyser noe som gir ett 98 blyfri fuelflow på minst 144,6 L/time. AFR er målt til 12,5:1 og dette gir ett luftflow på hele 47,6 lb/min. (476 Norske hk ) Ladetrykket er moderat, peaker 1,2 og legger seg så på 1,1 BAR, muligens fordi turboen begynner å gå tom. Edited August 24, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
BR Racing V6 Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Jeg skal lade på det TT kittet mitt er godt for på min std motor.den skal få smake max ladetrykk. så ser jeg hva som ryker. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now