Jump to content

Hvor blir det av olja?


KennethJohnsen

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle høre her inne om noen har vært borte i det samme problemet.

 

Gjelder da en 4x4 sedan orginal bil/effekt.

Var ute for ett par helger siden å lufta bilen, etter jeg hadde kjørt litt så sjekket jeg olje nivået.

Det var rett under minimum, men hadde bare latt bilen stå i 1-2min så ventet litt til, etter å ha ventet i en halv time uten att det ble noe mer så fylte jeg på litt. Da skjedde det rare, det ble mindre på pinnen ettervert som jeg fylte på.

Kjørte hjem å peila igjen etter ett par dager, da var den litt over minimum, sjekket igjen etter d var gått ei uke da var den nesten på max.

 

Glemte å nevne att bilen ikke ryker noe særlig av eksosen, så olja forsviner mest sansynlig vis ikke den veien.

 

En tanke som har streifet meg er om den er tett ett sted....

 

Skal bytte olje å oljefilter ikveld så får se om det kan hjelpe.

Olja jeg har kjøpt er Castol magnatec 5w-30

Noen som har prøvd den før???

Edited by KennethJohnsen
Link to comment
Share on other sites

Hei , jeg ville kjørt med tykkere ojle på sommerstid, 20/50 eller 10/60, bruker sikkert mindre da.

Dag Erik B)

 

Okay gir jo mening, men skal ikke bruke bilen i sommer, bare finne svakhetene på bilen/motoren å fikse dette til høsten.

Men neste gang vi bytter olje så får vi gå for en tykkere da ^_^

 

Vi har da just bytta olje å merket att tikkingen ble kraftig redusert, så fra nå av skal det bare Castrol olje på den :D

 

kan hende olja forsvinner ut simringen på veiva ved svinghjulet.

men vet ikke hvordan du plutselig kan få mere olje:P

 

Har sett litt under der i kveld, å jeg tror ikke du er så langt fra sanheten der.

Håper å få sett over motoren til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som jeg kommer til å plukke bilen fra hverandre litt tidligere enn jeg hadde trodd.

Er det noen som har noen tips/erfaringer å dele når jeg skal ha ut motor å driverk?

Tenkte å bare skru av forstilling å ta motoren ut under.

Hvordan er d å bli kvitt ledningene i motor rommet? skal lakke det på nytt så greit å ha de mest mulig ut av veien.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...