Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi driver å sliter litt med en ombygd vinge med L6 sprut. Etter toppakningsbytte vil den ikke starte.. Den har gnist og har bensintrykk, men dysene åpner ikke. Har konstant +en på dysene men ikke antydning til jording på noen av dysene da vi kinner den. Har ohma alle ledningene fra dyser og phasesensor og pickup sensor på veiv.. Det jeg etterhvert lurer på da som ikke koblingsskjemaet sier noe om er hvilken sensor som styrer bensina? Siden den har gnist men ikke bensin er det vel en sensor for hver. Har ohmet begge de magnetiske pick up sensorene og fått utslag. Mulig utslaget ikke er riktig men den reagerer iallefall. Noen som kan hjelpe?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

hmm, mulig phase sensor den styrer dysene. men om den starta før dere begynte, men ikke etter dere var ferdig, så er d vel noe annet tenker jeg, mulig jording til ecu eller noe? ikke satt på plus på bat, osv?? eller nå vet jeg ikke helt ossen l6 nette ser ut, men kansje d er 2 like kontakter ved fordeleren og kan ha satt på feil??

Posted

Det er phase sensoren som styrer med bensinen da altså.. Prøve å bytte den imorgen å se, selv om den virket å reagere da jeg ohmet den. Tenkte på jording på ecu så den ble jordet skikkelig uten noen bedring. Kontaktene ser i utgangspunket like ut men er godt merket og vi ohmet alle ledninger fra TPS, Phases., veivs., injektorer å helt til pluggen på ECU. Alt så bra ut.. Virker som alt virker bortsett fra at injektorene mangler jordpulsen..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Nei tenner ikke ett dugg.. Skinner batteri tomt (litt å ta i) og skrur ut plugga så er de helt tørre fortsatt. Dvs ikke antydning til bensin.. Målt på minus i dysekontakta som skal jordes da dysa skal åpne, men det skjer ikke. Dvs ECU jordet ikke injektorrele utg. Men hva er grunnen til at den ikke gjør det? Hmm...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

hmm, hvist han får bensin trykk må jo den bryteren virka, i og med att bensinpumpa går,

men de tilfellene jeg har vert borti d samme har d vert ett jordings pungt eller feil kabel på fordeleren. har du prøvd og trykke de kontaktene som går mellom motornette og resten av nette til hjernen orntelig sammen da?

Posted (edited)

Har ohmet fra alle sensoerer jeg tror har noe med bensin reg å gjøre til kontakta til ECU uten å finne noe.. Begynner å lure på om det kanskje er selve ECUen som er kræsj..

Eller som nevnt ett jordingspunkt som er dårlig.. Tror jeg skal begynne med alle jordingspunkter til uka..

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted (edited)

Bytta Phase sensoren istad å jaggu så starta den på første slaget. Kan tydligvis ikke stole på målinger på sånne ting. Målte den gamle å den nye før montering å de var kliss like så hadde egentlig ingen forhåpninger men blei positivt overaska.!

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...