Jump to content

longstuds


cossie 86

Recommended Posts

Noen som vet nm longstuds skal trekkes til med?

Ser det står 30/60/95 lbs på burton power sine sider, men dette er vel nesten 130nm.

Syns det var litt mye!!??

Noen som hadde problemer med å få plass til pipe å trekke til med i toppen med longstuds?

 

Mvh

Tommy J

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg drar til mine med 120 nm, og bruker 3/8" pipe.

 

Hilsen Fredrik.

 

 

Takker.

Får prøve det, måtte dreie til en pipe for å få den ned i hullet på min selv om det maskinert ut i hullene.

Strekker disse boltene seg mye? trakk 110nm på boltene i går og følte de strakk seg veldig mye.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Husk bruk GRAPHOGEN MOLY COMPOUND under mutter skive under montering bruk det moment du bruker som burton anbefaler.

må vanligvis maskinere for å komme til. Vanskelig å komme til da burton sine longstuds er 18 mm 12 kant.

Brukes i sammen ¨med vanlige orginale strekkbolter på ut kanten. på de brukes orginalmoment. Det holder bra.

Ettertrekkes med 95 lbf. etter 100 km innkjøring.

 

mener selvsagt longstudsa da orginalboltene er strekkbolter som ikke skal ettertrekkes.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Husk bruk GRAPHOGEN MOLY COMPOUND under mutter skive under montering bruk det moment du bruker som burton anbefaler.

må vanligvis maskinere for å komme til. Vanskelig å komme til da burton sine longstuds er 18 mm 12 kant.

Brukes i sammen ¨med vanlige orginale strekkbolter på ut kanten. på de brukes orginalmoment. Det holder bra.

Ettertrekkes med 95 lbf. etter 100 km innkjøring.

 

mener selvsagt longstudsa da orginalboltene er strekkbolter som ikke skal ettertrekkes.

 

 

Takker :)

 

Trodde longstuds også var strekkbolter jeg!?

Kan vel ikke brukes om igjen veldig mange ganger?eller?

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

har 4 lange fra jensspeed.. plus vanlige arp studs. jeg drar min 10,5 og 11,5 på de lange. siste gangen jeg satte sammen nå klikka ikke nøkkelen ut på mer enn 1 stk på de lange på 11,5 kg... hmm

 

breda: mange lange har du?

 

ser noen bruker 4 noen 6 og noen alle 10....

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Er ikke å anbefale å bruke korte studs i sammen med longstuds. Blir forskjellig trykk. Skal bruke orginale strekkbolter hvis du ikke bruker alle 10 longstudsa. Husk at du skal ettertrekke muttern etter ca 100 mils kjøring. Ikke strekkboltene.

Det er vanligvis at du tar 4 studsa der hvor det er minst gods i blokka. Mellom sylinder 1 /2 og 3 / 4.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

viss man prøver ut dette selv, med hell. så er det vel ikke noe problem eller??

 

det fins også like mange terorier på dette som det fins motorbyggere, garantert!

Link to comment
Share on other sites

Forskjellig trykk er ikke bra for toppakning uansett, Dette er prøvd endel år dette her med lite hell.

Hvorfor utsette motoren for feil med en gang da.

STREKKBOLTER utjevner trykk mens shortstuds er ikke strekkbolter dermed utjevnes ikke trykke¨t på topppakning.

Prøv heller med noe som er utprøvd og funker.

Er bare et godt råd med en som har prøvd det meste.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Derfor det ryker endel topppakninger også da. skal ikke trikse med slikt. Men hvis dere ikke gidder å følge de som bygger motorer sine råd så for dere prøve det ut.

 

ikke hatt noe problem med paknig jeg..,. !! følgte råd og fant ut at dette ikke fungerte.!! likt moment på hele toppen. derfor blir nå toppen min vertfall, dratt med forjkellig moment. arp suds fin gjenge. longstuds grovgjenge. Derfor.!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

hei folkens:)

 

ett lite spm her, hva er forskjellen på longstuds og shortstuds, bortsett fra lengden da såklart:) må det gjøres noe med blokka for å montere long???

 

mvh emil

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

hei folkens:)

 

ett lite spm her, hva er forskjellen på longstuds og shortstuds, bortsett fra lengden da såklart:) må det gjøres noe med blokka for å montere long???

 

mvh emil

 

Blokka må maskineres.. Det blir frest gjennom hele blokka og ned under der hvor det er mer gods.. longstuds er dobbelt så lange som vanlige bolter.

 

Dette går også kun på 200 blokka..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...