Jump to content

Bakdiff...


Curley

Recommended Posts

Lurer på om oljen min i bakdiffen bør byttes snart (2wd)...

Noen som vet hvilken olje man bør bruke for å få mest mulig ut av sperren?

 

Det hender seg at den spinner bare på et hjul f.eks ut av en sleng i 1 gir...

Vil tro dette hjelper på et olje skift...?

Planen er jo å kjøpe en skikkelig innmat etterhvert,men ikke enda.

 

Marius

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om oljen min i bakdiffen bør byttes snart (2wd)...

Noen som vet hvilken olje man bør bruke for å få mest mulig ut av sperren?

 

Det hender seg at den spinner bare på et hjul f.eks ut av en sleng i 1 gir...

Vil tro dette hjelper på et olje skift...?

Planen er jo å kjøpe en skikkelig innmat etterhvert,men ikke enda.

 

Marius

Cossiediffen har "lukket" lamellspærre, sånn at lamellene ligger innestengt i eget hus inne i diffen, med egen "guff" som antagelig er vanskelig å få tak i.. -Samtidlig skal det vel være "normal" diff olje inne i diffklokka..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Olje med spesifisert GL-5 skal brukes på lamellsperre:-)

Jo, men er ikke det inne i selve diffhuset hvor kronhjul, piniong, osv sitter?.. Husk at lamellene ligger innestengt i EGET hus med EGEN "sirups-olje-guff", og det er vel denne som berører lamellene..!

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Mer som smørefett enn olje den guffa inni selve bremsen ja. Aner ikke åssen type det er men...

 

Mer som smørefett enn olje den guffa inni selve bremsen ja. Aner ikke åssen type det er men... Det som går å gjøre er å skru ut sperre enheten og åpne den. Så presse inn 2-3 lammeller ekstra og skru det sammen igjen. Virker fint etterpå da. Lammellene passer fra både 7 og 7,5" diff.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jo, men er ikke det inne i selve diffhuset hvor kronhjul, piniong, osv sitter?.. Husk at lamellene ligger innestengt i EGET hus med EGEN "sirups-olje-guff", og det er vel denne som berører lamellene..!

Skjønner, skjønner ;) men etter hva tabellene viser, så skal det vist nok være GL5.

Vet ikke åssen det skal gi noen innvirkninger på en lukka lamellklump, men ga utslag hos meg når jeg bytta på min diff:)

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...