Jump to content

Merklig styring på Sierra


HoelRacing

Recommended Posts

Kjører du uten dette lageret vil styringa bli treg. Når jeg gjorde det så fungerte ikke selvopprettinga og rattet var veldig tregt. Noen ganger kan det komme lyder foran fra fjæra når du svinger, for når du svinger vrir demperen seg og fjærskåla\gummien følger etter. Har du lageret på plass skjer ikke dette:)

 

edit: og er slik på alle sierrar så vidt jeg vet om! :)

Edited by rubenl
Link to comment
Share on other sites

Ok, får sjekke dette litt mere nøye med nærmeste ford verksted, for det var ikke noe lager der når jeg byttet dempere og fjærer foran, og bilen min har bare hatt en eier før meg, siden den var ny, og alt har vært gjort på verksted før jeg fikk den...

 

Styringa mi er ikke treg, men den kan være litt ujevn innimellom, og bilen sporer og skjener no inni he****

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig ingen som har nevnt foringer i forstillinga. Kjent problem på Sierra. Dårlige foringer påvirker caster, og gir dårlig stabilitet og selvoppretting. Spesielt de ytterste foringene i bærearmene. Kontroller foringene vist du fortsatt har problemer med styringa ;) Feil innpress på felgene vil også gi ustabilitet, pga for stor skrubberadius.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig ingen som har nevnt foringer i forstillinga. Kjent problem på Sierra. Dårlige foringer påvirker caster, og gir dårlig stabilitet og selvoppretting. Spesielt de ytterste foringene i bærearmene. Kontroller foringene vist du fortsatt har problemer med styringa ;) Feil innpress på felgene vil også gi ustabilitet, pga for stor skrubberadius.

 

Vel, nå har trådstarter funnet ut av problemet sitt da, så dette kommer litt sent.... Men foringene er alltids kjekt å sjekke ja ;)

Link to comment
Share on other sites

Må ha vært litt trøtt i natt når jeg leste igjennom her :lol: Men fikk med meg det nå ja..

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...