Jump to content

Doch problemer


sierraen

Recommended Posts

har bytta dyser no og det var ikkje problemet.. har gått over alle jordingspukt eg har funne.. samme leis da og.. men plutselig gikk bilen bra i 5 min så var den tilbake til fuskinga..

 

på bensin slangen før fuel railen er det ein rund sak som slangen er kopla på.. ka er den til? går det an å køyre uten? kan det vere den som e problemet?

coz4copy.jpg
Link to comment
Share on other sites

Kompresjonstest av toppen for å finne ut om det kan vere toppakningen som holder på å gå, du sier jo att den blir verre. Dette er noe som er typisk svikt på 2l DOHC etter min mening.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

har vert borti dohc'er som har brukt sinsykt mye vann så plutselig blitt "bra" igjen, så ingenting overasker meg lengre ;)

 

den må jo ikke bruke vann eller olje om pakningen har gått, det kommer ann på hvor den har gått det.. om du den har gått imelom sylynder 3 og 4 kan den gå dass til den blir varm da toppen og blokka utvider seg akkurat nok til av den blir tett igjen.. å mellom der er det etter det jeg kan huske ikkeno vann eller olje kanaler, men dette er mye synsing og gjetting så gjør som Sierra-Ole sier å ta en komp test..

 

 

Sierra-Ole@ jeg vil ikke si dette er en typisk dohc feil.. har kjørt bil min hardt i 2 år med et høyt forbruk på bakdekk, men pakkningen min er like hel enda og den motoren har gått 200000 å har fortsatt org pakningen ;)

når det er sakt så er det jo endel som plåser pakningen på dohc'en, men alle tilfellene jeg har vert borti har vert førerfeil.. er tross alt ikke mange motorer med alu topp som tåler å bli stoppet med nesten rødglødene grenrør -_-

Link to comment
Share on other sites

i går skrudde eg bensintrykksregulatoren inn 2 omdreininger.. da gjekk bilen nesten heilt bra i ein halvtime..

men plutselig fjuska den igjenn.. såg det gnistra fra coil ledningen så prøvde ein anna coil ledning og det gnistra forsatt..

gnistrer berre når bilen fusker:S

 

har bytta coil, ledninger, fordelerlokk, plugger og tenningsmodul..

 

noken tips? trur den gnistinga har noke med fuskinga å gjør..

coz4copy.jpg
Link to comment
Share on other sites

har målt om det er jording på blokka, coilen osv.. finner ingen plass med dårlig jording..

 

det gnistrer på coilen.. fra høgspent koblingen i midten og ut i dei på sidene.. gnistrer gjennom hetta på coil ledningen. er samme leis med ny ledning og.. noken som har greie på tennings systemet på doch?

coz4copy.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...