Jump to content

Doch problemer


sierraen

Recommended Posts

Har problemer med dochen min.. den fusker jevligt når eg gir meir enn halv gass.. før var det berre litt fusking men nå blir det verre og verre.. smeller i potta av og til.. eksosmanifoilen blir veldig varm.. går fint på tomgang

har prøvd med anna tps, map, hjerne, tenningsmodul, fordelerlokk, plugger, coil, bensinfilter..

 

har fått tips om at bensinpumpa kan gi for lite trykk men vil helst sleppe å byte den viss det er noke anna som er feilen..

 

har noken vert borti dette problemet før? noken tips om ka eg kan sjekke?

 

er drit lei:(

 

TAKKER FOR SVAR

Edited by sierraen
coz4copy.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har samme problemet, men bare av og til. Har skjedd to ganger denne uken. Den er som du beskriver fra jeg starter, og til jeg har kjørt ca. 10 minutt, da blir den normal igjen.

Nappa av TPS-kontakten ene gangen det skjedde, men da bare daua den.

 

Noen som har tips til hva som kan være galt? Bensinfilter, bensintank og pumpe ble byttet i fjor høst. Den begynte som dette nå i det siste.

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

har dere prøvd å bytte en eller alle temperatursensoren(e) ? siden bilen er verst med helt kald motor liksom ;)

 

det sitter en sensor bakerst på innsuget (rett foran slangen til map) , en på fuelrailen (rett under den på innsuget) og en på termostathuset (det er den som sitter innerst eller den største på selve innsuget om du vil)

Link to comment
Share on other sites

hva med veivsensoren? sett på den?..

 

Har bytt den, fordelerlokk, pluggkabler, coil, map, tenningsmodul, hjerne, anna eksosanlegg, alle følere på innsug, bensinfilter, bytta mange rele, plugger, tomgangsregulator...

 

skal eg gidde kjøpe ny lambda? kan det vere den?

coz4copy.jpg
Link to comment
Share on other sites

Ligner veldig på det som skjedde med min etter en motorvask. En slange på innsuget som hadde hoppa av.

(fant vi ut etter 20minutter med kjøring :rolleyes: )

Den slangen som går fra innsuget>enveisventil>MAP som hadde hoppet av.

Gå over innsuget, sjekk slanger rundtom...

Link to comment
Share on other sites

bensintrykks regulatoren? kan ikke den skape problemer som dette om den "ryker"?

 

har åpnet en sånn en gang å eneste måten jeg kan tenke meg denne ryker på er at det går hull i belgen/pakningen som skiller vakum og bensin... å da forman jo masse bensin i innsuget..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...