Jump to content

Slurer på revers 4x4


Syvers

Recommended Posts

Hatt bilen på verksted etter at bilen min slurer på revers. Den fungerer helt fint på alle gir fremover, Men skal du rygge opp en liten bakke så står den på en måte bare å spinner/slurer uten at den går bakover,

 

Bilen er en audi a6 quattro tiptronic. Verkstedet mener det er bakdiffen ?? Får ikke helt det til å stemme ??

 

 

Ett annet spm. Har en ford mondeo 2.0 turbodiesel 2001 model som slenge/konebil. Har nå byttet starter to ganger, Men feilen kommer tilbake etter en liten stund. Slurer bare på startern. Kan da umulig være så dårlig ?? Kan det være noe som gjør att startere tar kvelden etter ca 100 oppstart ??

Link to comment
Share on other sites

Hatt bilen på verksted etter at bilen min slurer på revers. Den fungerer helt fint på alle gir fremover, Men skal du rygge opp en liten bakke så står den på en måte bare å spinner/slurer uten at den går bakover,

 

Bilen er en audi a6 quattro tiptronic. Verkstedet mener det er bakdiffen ?? Får ikke helt det til å stemme ??

 

d er ikke umulig att d er diffen, rasa diffen på sierra'n min for litt siden, da ville den ikke bakover, men fremover. men bråka helt greit da..

men rart o d er problemet ditt om d ikke bråker. noe som gjør att den slurrer i gearkassa kansje. er d olje på kassa da??

Link to comment
Share on other sites

Ford sine automatkasser kjører iallefall dobbelt så høyt trykk i revers som fremover, noe som gjør at de lettere slurer i revers ved litt slitte pakninger. Det var iallefall det jeg ble forklart av en som drev med automatkasser når jeg hadde det problemet. Hvordan er den på kald motor, med kald olje, kan du rygge da? Jeg hadde problemer når maskinen og oljen ble varm, den bare slurte i revers, men på kald motor var alt i orden.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...