Jump to content

Skjørter til mk3 Mondeo sedan?


Solifer

Recommended Posts

Jeg har en 04 Mondeo som jeg får mye stensprut på kanalene på, er fakstisk nå lagt merke til noe på fordørene nå også. Har montert skvettlapper forlenge siden men dette er til liten hjelp da disse er for kort etter min mening!

Så så jeg på naboens Passat fra 01 at den har en slags leppe i plast som dekker kanalene og hindrer da at steinspruten kommer i kontakt med karrosseri.

Finnes det noe slikt til Mondeo også, alts skjørter i noen slags form??

Det er snakk om en standard mondeo sedan.

 

Setter pris på svar.

Link to comment
Share on other sites

nei, nimeste du komme til noe slikt er vell st220 sideskjørtene som går inn over og beskytter mye av det.

 

men har du BREIE felger så nytter ingeting før du valse ut skjermene

 

 

Neida, alt er helt standard dekkene er 205/55.16 91H og et er orginalfelgene som fulgte med bilen da jeg kjøpt den.

Kan du vise meg en plass der jeg finner disse skjørtene på nettet??

Link to comment
Share on other sites

skjørtene te rs (st220)

 

 

trykk på bildene i linken, te du komme te skjørten så ser du hvordan dei går litt innover

 

vis ikke det er godt nokk vist, kan du jo for eks spør en som har st220 eller stylingen på bilen for eks: roddis her på forumet og spør om han kan ta et bilde av under bilen og opp så kan du se om det er nokk inover mot kanalen

jeg husker ikke hvor langt disse gikk inn har sett igjennom bilder men fant ikke noen der heller.

Edited by mondeo tianium x 2,2
Link to comment
Share on other sites

skjørtene te rs (st220)

 

 

trykk på bildene i linken, te du komme te skjørten så ser du hvordan dei går litt innover

 

vis ikke det er godt nokk vist, kan du jo for eks spør en som har st220 eller stylingen på bilen for eks: roddis her på forumet og spør om han kan ta et bilde av under bilen og opp så kan du se om det er nokk inover mot kanalen

jeg husker ikke hvor langt disse gikk inn har sett igjennom bilder men fant ikke noen der heller.

 

Og en trenger ikke å skifte til bredere forskjermer?? Er det mulig å ha påmonterte skvettlapper i tillegg eller passer di ikke??

Link to comment
Share on other sites

Bruker du skjørt fra ST må du ha bredere forskjermer. Men sk. RS skjørter er like, men passer til org skjermer

De originale skvettlappene passer ikke etterpå, men det finnes jo universal skvettlapper.

 

Et annet alternativ er å lakkere kanalene med sk. Body Skydd

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...