Jump to content

Rover v8 motor


d_wax

Recommended Posts

Nå er det slik at verdens i særklasse mest populære motor er small block Chevrolet og det er det veldig mange, og veldig gode grunner til. Man har nærmest ufattelig deletilgang og det til drømmepriser. Man bygger lett og relativ billig nøyaktig så mye effekt som man ønsker.

Til sammenligning tilfører Fords 302 eller 5,0L så godt som ingen fordeler, men mange ulemper. Ford 351W er rett og slett unødvendig stor og tung og 351C er ukurant.

 

Med høyere budsjett er det selvsagt Chevrolet LS motorer som er tingen. De er fra 5,7 L og oppover og er i hel alu. Helt amazing. Det selges f.eks nå fabrikknye og komplette 6,0L motorer inkl vannpumpe, starter, innsprut, dyser, coiler og ECU (til og med elektonisk gass pedal følger med) som yter 480 hk ved 6400 o/min til latterlige NOK 42 000,- + frakt og mva.

 

Så sant man ikke prioriterer merkelojalitet og ikke er så opptatt av bensinforbruk på rolig kjøring eller ekstrem lav motorvekt (RS500 GR.A Cosworth) så er det lite og intenting som kan konkurrere med Small Block Chevy. Så enkelt er det bare.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hmm intresangt :)

nå får jeg mye å lese på :)

Jeg er ikke merke lojal :P er egentlig Honda gutt :P

men de trekker ikke bak :P

 

Men har du link til det eksemplet ditt ? kunne vært moro å se nermere på den å :P

Men er det ikke litt drøyt med 480Hk og sikkert mer Nm i en sierra ?? :P men forr all del :P

 

Skal se mer på det i kveld når jeg er ferdig på jobb ;)

 

Og 6trinns v8 det hørtes litt moro ut :D hehe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg også så smått litt Honda.gutt, men som sagt de driver vanligvis i feil ende. Har derimot vurdert et par ganger å skaffe en S2000 elelr NSX motor til Sierraen (ikke så lett å skaffe v6'ern, men s2000 motorer ligger ofte på ebay) Sierraen er allerede lettere S2000 orginalt, ført man ribber den, og det finnes kompressor kit til de og ;)Har sett motor til under 20 med dagens kurs på Ebay, inkl gearkasse, og det er litt kul lyd i en 4'er på 9000 omdreininger ;)

Om ikke så har desverre RS1000 rett angående Chevy smallblock, de vokser på trær, og det gjør trimdelene til de og. Er vel bare marginalt bedre enn Ford SB, men stor forskjell i antall kroner, hvertfall når du begynner å nærme deg 500 hester...

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

hehe du våger ikke å sette en NSX motor i en Sierra :o da må du sende en video til meg :P

 

Men nå er det mest V8'r lyden jeg vill ha vill jeg høre en honda mottor på nermere 7-8000 så starter jeg bare accorden ;)

 

Men skal få lest litt om cevan oxo ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...